Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: pris pÃ¥ skæring af plader
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


pris på skæring af plader

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: pris pÃ¥ skæring af plader
    Posted: 06 Aug 2011 at 07:02
Originally posted by koan

Ok - det er der den ligger begravet :-)

Ok busk - men det er ogsÃ¥ dyrt - jeg giver 230 for en 19 mm  122X244 - ca 3 m2 - hvorimod bauhaus er 417 kr for samme plade.  

Men problemet med en almindelige rundsav er at du skal påspænde et land og modregne for soklen på rundsaven - lidt besværligt - men det kan lad sig gøre.

Mvh

jørn


du betaler ikke for pladen i det jeg snakker om, snit og træ er i de 139kr/m2, det vil sige at pladen totalt koster 373kr, og det gør det selvom du så beder om at få det skåret ud i 5*5cm.
Det er da dyrere end at købe pladen selv og så skærer den ud derhjemme.
Men med mindre man har en ordentlig rundsav selv, så bliver det ikke lige så precist.
Nu har jeg bygget i 20Ã¥r og jeg mÃ¥ indrømme at det med at skære, fræse og snitte snart hænger mig ud af halsen LOL.
Højttalere som dem i mine Conductor Alu og Conductor Api, er der træ for 900kr, og der er totalt set 9m2 blandet 19/12mm mdf, og de består af næsten 60stykker træ. Prisen er for mig rimelig, når jeg ikke skal bruge 10timer på at skærer det ud selv. og i forhold til at der er enheder i for 8900kr og delefilter for 18000kr (Alu versionen som er konens), så syntes jeg ikke det er slemt.

Jeg stod selv i starten og skar det ud for mange Ã¥r siden, jeg er nu nÃ¥et sÃ¥ langt i min hobby at det gider jeg ikke mere LOL.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2011 at 08:42
Det er da hel fair - og hvis de gør et godt stykke arbejde sÃ¥ er det jo nemt - jeg har været ude for at de sjuskede i Bauhaus - Glostrup. - og klar at prisen er rimelig - jeg tror ikke at du kunne fÃ¥ en snedker til at gøre det til den pris Smile

Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2011 at 12:41
Skærer bauhaus ogsÃ¥ i smig? 

Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2011 at 15:02
Nej, det kan deres save ikke.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2011 at 16:10

Benytter for det meste Friesencenter i Tyskland. Man betaler kun for det træ man skal bruge og det er rigtig billigt.

Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 13:41
Hej,
 
Jeg er klar over, at dette er en gammel tråd, men prøver lige alligevel.
 
Er der et minimums-krav (areal) hos Bauhaus?
 
Jeg skal have skÃ¥ret lidt plader - lige knap 1,5m2 - 18 stykker i alt.
 
Jeg har forhørt mig hos Bauhaus i Hillerød, som har givet priser på 19mm og 22mm MDF.
De hedder 149 og 169 kroner pr m2 respektivt for udskårne pladestykker. En hel plade koster til sammenligning 299 for 19mm og 399 for 22mm. Der er knap 3 m2 i en plade.
Køber man en hel plade, koster det 15 kroner per snit at få den skåret ud.
 
Derfor kommer jeg til at tænke, om der skulle være et minimumskrav for de færdigeskårede plader, der sælges til kvadratmeterpris?
Ellers virker det jo rørende billigt, når man ikke skal bruge så meget plade.
Det kan jo ikke engang betale sig at købe pladen og skære den selv.
 
Edit: Jeg spørger her, da jeg glemte at spørge dem hos Bauhaus, da jeg snakkede med dem :(


Edited by Enthusiast - 19 Dec 2011 at 13:46
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 14:55
Jeg må indrømme jeg ikke helt kan genkende de forklaringer der ligger her omkring Bauhaus priser.

Det som jeg har oplevet er at hvert snit koster 15,- hvis du så vælge kun at tage den del der er skåret fx 1 m2, så betaler du 15+149,-

Hvis du derimod tager den afskÃ¥ret med altsÃ¥ køber hele pladen og fÃ¥r skÃ¥ret den over, sÃ¥ betaler du 299+15,- 

Jeg er ret sikker på det er de regler der gælder, jeg har i hvert fald ikke oplevet det Busk beskriver, men der er måske forskel fra butik til butik.

Jeg har handlet ved Bauhaus i Ishøj og Glostrup.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 15:31
Det virkede nu på ham manden fra savværket som om, at han var helt enig med mig i, at jeg havde forstået det rigtig.
 
Man kan jo se på det sådan, at de kan få solgt selv småstumper på den måde. Det kræver bare, at der er en mand, der står og skærer dem ud på mål præciseret af kunden.
Resten fra ét salg fÃ¥r de sikkert solgt i næste omgang. PÃ¥ den mÃ¥de fÃ¥r de noget, der ligner 440 kroner for en plade 19 mm MDF. AltsÃ¥ smÃ¥ 50% oven i prisen for pladen solgt i forretningen.
 
Men mit spørgsmål går på, om de kun sælger mængder svarende til hele plader på denne måde - eller måske har et minimumskrav på 2.98m2 svarende til en hel plade?
Jeg har intet kunnet finde på deres hjemmeside.
 
 


Edited by Enthusiast - 19 Dec 2011 at 15:32
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 16:37
når jeg får skåret plader ud i bauhaus, så betaler man en Kvm pris, og den er INKL de snit som de skærer for en

jeg har før givet dem en liste med 30 plader, der betalte jeg KUN for Kvm prisen for pladen, det er også bauhaus' politik

i den bauhaus jeg benytter skærer de kun ned til 20*20cm i størrelsen

MEN MEN MEN vær opmærksom på at målene ikke altid er 100% korrekte
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 20:21
Jeg har i hvert fald tænkt mig at møde op i Bauhaus med en udskæringsliste en gang efter nytår.
 
Så må vi se, hvad de foreslår af pris.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz