Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Er det helt tosset?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Er det helt tosset?

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Message
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er det helt tosset?
    Posted: 23 Jul 2011 at 15:42
OK, den ryger bag øret, som sagt planlægger jeg at betale Rabu for filteret. Men er stadig spændt på jeres forslag.

Nå skal passe hund ved de gamle, kommer tilbage senere.

Fedt forum

Venlig hilsen
Daniel
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 17:59
Jeg ville kikke rundt efter et veldukomenteret 3vejs projekt, så er du sikker på at få noget du bliver glad for i lang tid fremover.
Michael
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 21:23
Det er selfølgelig en god ide.
Modtager da også gerne bud på gode sammensætninger af enheder
1x diskant
1x mellemtone
2x Bas

Venlig Hilsen
Daniel
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 23:24
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jul 2011 at 08:20
Her er et sæt hvor du virkelig får noget for pengene. Og hvis du alligevel skal have Kasper til at lave filterne til dig så er det jo gjort.
Michael
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2011 at 13:36
Hey,

Hvis det skal være en WU, ville jeg nok vælge 12WU 4ohm.
Af bas ville jeg nok kigge på 2 stk SB 8" istedet for. De giver et godt kompromis imellem størrelse på kabinet og dybbas, og lyder stadig fantastisk. Af diskant er der rigtig mange muligheder. Det bedste jeg har hørt er en Mundorf AMT diskant. Men de er meget dyre (frequence har dem).

Men husk og hold Kasper med på sidelinien  inden du køber ind. Det vil være synd hvis han ikke mener det du køber vil bliver godt filtermessigt. Jo sværrere du gør det for han, jo dyrere og dårligere bliver det jo.

Hvis du er kreativ med træ kunne du lave en waveguide til diskanten. Jeg ved Kasper har rodet rigtig meget med det, så prøv og skriv til ham om i kunne finde ud af noget. Men en dyb mellemtone som 12WU ville det passe rigtig godt ind tidsmessigt.
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2011 at 19:29
Originally posted by syncroniq

Hey,
Hvis det skal være en WU, ville jeg nok vælge 12WU 4ohm.
Af bas ville jeg nok kigge på 2 stk SB 8" istedet for. De giver et godt kompromis imellem størrelse på kabinet og dybbas, og lyder stadig fantastisk. Af diskant er der rigtig mange muligheder. Det bedste jeg har hørt er en Mundorf AMT diskant. Men de er meget dyre (frequence har dem).
Men husk og hold Kasper med på sidelinien  inden du køber ind. Det vil være synd hvis han ikke mener det du køber vil bliver godt filtermessigt. Jo sværrere du gør det for han, jo dyrere og dårligere bliver det jo.
Hvis du er kreativ med træ kunne du lave en waveguide til diskanten. Jeg ved Kasper har rodet rigtig meget med det, så prøv og skriv til ham om i kunne finde ud af noget. Men en dyb mellemtone som 12WU ville det passe rigtig godt ind tidsmessigt.


tak for interessen, skal se på combien i forhold til design.
Waveguide er for fedt visuelt og hvis det kan lade sig gøre i massivtræ og det teoretisk er en god ide, så skal det prøves...

Kasper=kappen?

Venlig hilsen
Daniel
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2011 at 19:32
Originally posted by syncroniq

Hey,
Hvis det skal være en WU, ville jeg nok vælge 12WU 4ohm.
Af bas ville jeg nok kigge på 2 stk SB 8" istedet for. De giver et godt kompromis imellem størrelse på kabinet og dybbas, og lyder stadig fantastisk. Af diskant er der rigtig mange muligheder. Det bedste jeg har hørt er en Mundorf AMT diskant. Men de er meget dyre (frequence har dem).
Men husk og hold Kasper med på sidelinien  inden du køber ind. Det vil være synd hvis han ikke mener det du køber vil bliver godt filtermessigt. Jo sværrere du gør det for han, jo dyrere og dårligere bliver det jo.
Hvis du er kreativ med træ kunne du lave en waveguide til diskanten. Jeg ved Kasper har rodet rigtig meget med det, så prøv og skriv til ham om i kunne finde ud af noget. Men en dyb mellemtone som 12WU ville det passe rigtig godt ind tidsmessigt.


Hvorfor så sikker på 12WU 4 ohm?

Jeg skulle have ny i job skilt på...

Venlig Hilsen
Daniel

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2011 at 20:01
12MU er en glimrende mellemtone (jeg har ikke prøvet 12WU), og den kan deles langt ned i frekvens. Jeg bruger den selv med en 12". Det er dog i et aktivt system, men jeg kan ikke forestille mig, at den skulle få problemer med en passiv deling til en 26W. Men 2 stk SB 8" er bestemt heller ikke et dårligt bud.
 
Du kunne også prøve at trykke Kappen lidt på maven, for at høre hvornår Satori enhederne komme på lager.
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jul 2011 at 22:52

hvad med denne sammensætning?

1x SB Acoustics SB29RDC-4

2x SB Acoustics 4" SB12MNRX25-4

2x SB Acoustics 8" SB23NRXS45-8

Tegningen er en meget grov 2D, men jeg vil da gerne have kommentarer, er det for skørt til lyd?
porten er ikke tegnet på og enhederne er i sandt forhold.

Skal man gå lukket eller reflex?

Venlig Hilsen

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz