Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Er det helt tosset?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Er det helt tosset?

 Post Reply Post Reply Page  123 7>
Author
Message
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er det helt tosset?
    Posted: 23 Jul 2011 at 14:39
Hej :)
jeg har fundet de enheder, jeg synes der skal i mine DIY basrefleks højtalere. Jeg er på det niveau hvor jeg er villig til at betale RABU-acoustic, ja tvunget til at få dem til at lave filter til højtalerne.

Når tilbage til sagen, jeg vil høre hvad i siger til min sammensætning af drivere (bær over med mig hvis det er helt hen vejret) må nok sige at det er snedkeriet der er min spidskompetance

Diskant: Scan-speak D3004 illuminator

Mellemtone: Scan-speak 15WU illuminator

Bas: (som skal ha membran areal og plads ) Scan-Speak 26W Revelator

Sig mig kan det komme til at spille?

Venlig Hilsen
Daniel
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 14:50
Hvilke enheder PRÆCIS vil du bruge?

der er jo flere forskellige D3004


Edited by ronnie rasmussen - 23 Jul 2011 at 14:53
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:02

Diskant: http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/r3004-662001.pdf

Mellemtone: http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/15wu-4741t00.pdf

2x Bas: http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/26w-4867t00.pdf

Man kan både vælge 4 og 8 ohm, men det er som sagt ikke noget jeg ved noget om.

Tak for interessen
Venlig Hilsen
Daniel
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:08
Halløjsa.
 
15WU'ern har noget lavere følsomhed end de øvrige enheder. Synes også at der altid bliver brugt rimelig mange komponenter til filter til denne enhed ? Jeg ville bruge en anden enhed.
 
Har lavet et design endnu ? :)
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:15
Med 2 basser, bør du vælge 8ohm-modellen og parallelforbinde dem. Det giver + 6dB med den ekstra bas = 95dB.
 
Diskanten har 90dB, så den ville jeg også skifte ud :)
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:27
Ja jeg har et sindsygt design i tankerne, men det bliver ved blyanten og fantasien indtil det står så klart for mig at jeg kan tegne det ind i autocad. Det er derfor jeg vil vide hvad for nogle enheder der skal i.
Jeg er åben for forslag mht. til drivere, bare det er spitze .

Jeg håber ikke der bliver set ned på en snedker som mig, der ikke aner noget om det elektriske, men jeg lover de bliver flotte, og de skal lyde godt, for det kommer til at tage en krig at lave dem og jeg elsker musik.
Hvem gør ikke det.

Hvad siger i ?
1x diskant
1x mellemtone
2x Basser ala 10 tommer

venlig hilsen
Daniel
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:28
det er nogle GANSKE gode enheder alle sammen, jeg har desværre bare ikke rigtig nogen erfaring med WU enhederne

jeg bruger selv 3004/602010 i mine, den er jeg glad for, men mit filter er heller ikke færdig endnu

har du overvejet om hvad membranmateriale du ønsker, for den der kan fåes både i alu og pap
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:30
Jeg har for længe siden læst på en side, mother-of-tone tror jeg nok den hed, at papir (pap) var det bedste, hved ikke om det er rigtigt
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:33
Når ja budgettet er vel 10000 til drivere per enhed, det er ikke et udtryk for stor velstand, men så man jo prioritere, for jeg er ikke så vil med kompromis
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2011 at 15:36
man kan også få ganske gode resultater ved at bruge lidt billigere enheder..

du kan have verdens bedste enheder, der spiller PISSE ringe med et dårligt filter
men derimod kan du få vildt god lyd af dårligere enheder, som har et super konstrueret filter med gode komponenter
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz