Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Næste program, hjælp?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Næste program, hjælp?

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Næste program, hjælp?
    Posted: 12 Jul 2011 at 12:54
Hey,

Jeg gÃ¥r nu og tænker pÃ¥ hvad det næste skal være jeg laver af software som hjemmeside. 
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave et kantdifragtions program som edge.


Nogen herinde der ved hvordan man beregner frekvensgangen?

Mit bedste gæt er at finde alle længderne fra enhedens punkter, ud til lytte possitionen igennem hvert kantpunkt. Men hvordan får man disse længder om til en frekvensgang? Og hvordan får man dem "lagt sammen". Det er vel noget med fase at gøre gætter jeg på.

Håber nogen vil være med.


Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jul 2011 at 13:53

Hej Syncroniq

Jeg har et forslag til et BOX CAD program ala det som findes som Boxbuilder-Car men hvor man kan lave ovale og dråbeformede kabinetter og få beregnet pladerne samt snit for at kunne krumme en plade af en given tykkelse.

/JJO

Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jul 2011 at 14:16
Hey,

Hvis folk har formlerne, burde jeg kunne programmere det.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jul 2011 at 14:46
Hey,

Hvis nogen har adgang til aes.org, er jeg meget interesseret i disse her :


Hvorfor koster det penge? Hvem får gavn af det?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:02
Hvorfor vil du besvære dig med at lave et kantdiffraktionsprogram, når nu det aldeles udmærkede Edge allerede findes?


Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:22
Hey,

Jeg ville lave det webbaseret. Det giver følgende fordele :

- Platformsuafhængigt (windows, linux, mac)
- Ingen manuel download
- Ingen manuel installation
- Ingen manuel opdatering
- Man kunne vælge enhed direkte fra vores database med udgangspunkt i Sd så man får den rigtige diameter

Jeg har fået fat i de dokumenter fra AES, men fatter bjælde. Så der skal nogen til der kan lave formlerne, så skal jeg nok programmere det.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:26
Hey,

Jeg ville dog holde det simpelt.

Noget ala :

Input :
- kabinet højde x bredde
- Enhed akustisk diameter (f.eks. udgangspunkt i Sd)
- Antal enheder (stk)
- Placering af enhed (xy)
- Placering af mikrofon  (xy)
- Afstand til mikrofon (mm)

Output :
- Graf med påvirkning af frekvenskurve
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:53
Det er altså ikke helt u-kompliceret at lave. Du bliver nødt til at dele forpladen og kilden op i mange små elementer og beregne afstande i et koordinatsystem fra dem til kanten. Derudover er der signalbehandlingsdelen med at lave impulsresponser for de forskellige situationer. Jeg tror hurtigt at det bliver en stor opgave (også programmeringsmæssigt).

Edit: Ikke mindst også en stor opgave regnemæssigt. Det kræver altså en del både multiplikationer og additioner, hvad siger en webserver til den slags?


Edited by kappen - 28 Sep 2011 at 12:05
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:58
Hey,

Som jeg kan se, bliver der lavet x antal punkter i enhedens akustiske omrÃ¥de. Og sÃ¥ bliver der lavet en række punkter langs kanten af frontplade. Og sÃ¥ bliver der nok regnet afstand fra hver af dem i enheden, ud til mikrofonen, forbi hvert af de pÃ¥ kabinetkanten. 

Selve det at tegne kassen, og regne længderne ud, tror jeg godt jeg selv kan. Det er mere at fÃ¥ de længder regnet om til en fælles frekvenskurve. NÃ¥r det er sket, kan jeg ogsÃ¥ selv godt tegne den graf. 

Jeg vil ikke lave advancerede formler på kabinettet. Til en start skulle det være en alm firkantet kabinet. Så kan man altid udbygge når man har det færdigt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 12:18
Jeg vil gerne tage opgaven på mig, men fortiden har jeg bare utroligt mange andre ting at se til. Så det kan nemt komme til at trække ud.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz