Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Næste program, hjælp?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Næste program, hjælp?

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message Reverse Sort Order
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Næste program, hjælp?
    Posted: 28 Sep 2011 at 17:32
Hey,

Du kan faktisk simulere den Flux Capacitor han beskriver på din iPhone.


Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 17:17
Hey,

Hehe, var faktisk igang med at kigge pÃ¥ det. En Dr Emmett Brown fra USA lavede et whitepaper omkring "space-time continuum" i 1985. Men det er lidt langhÃ¥rdet. Noget med en Flux capacitor.... 

Det er faktisk noget med, at jordens krumning ikke er helt ligegyldig når man laver høje broer. Noget med at afstanden imellem pillerne er væsentlig forskellig i top og bund.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 15:26
Uha, de er svære sådan nogle cirkelberegninger Henrik. Pi skal jo korrigeres for rum-tidens krumning, der er bestemt af den lokale tyngdekraft.

Sorry, I couldn't help it Wink
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 14:06
Hey,

Afstands beregningen kan gøres nemmere ved serveren ved at gemme mellemregninger og genbruge disse. 

Altså f.eks. regne afstande fra mikrofon til hvert kantpunkt på kabinettet ud.
Derefter regne afstande fra enhedspunkter til kantpunkter på kabinet.

Så kan man genbruge for at finde alle totallængderne.

CPU forbrug skal komme an pÃ¥ en prøve. De er rigtig gode til at lægge sammen. Og der er ingen aftale omkring CPU forbrug, sÃ¥ det tager jeg stille og roligt. Ellers mÃ¥ jeg hoste det selv Tongue

Og gætter på at radius af den akustiske enhed er :
radius = kvadratrod(Sd/PI)


Edited by syncroniq - 28 Sep 2011 at 14:10
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 13:36
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 13:16
Hey,

Fedt. Jeg skulle lige vide om der var nogen med pÃ¥ ideen, ellers var det lidt spildt at gÃ¥ igang. 
Jeg vil (når jeg får tid) prøve og lave det jeg kan, så giver jeg lyd engang når jeg sidder fast. Skal lige have det sidste på speakerbuilder pro færdigt også.

Fandt denne side der kan hjælpe mig lidt på vej:
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 12:18
Jeg vil gerne tage opgaven på mig, men fortiden har jeg bare utroligt mange andre ting at se til. Så det kan nemt komme til at trække ud.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:58
Hey,

Som jeg kan se, bliver der lavet x antal punkter i enhedens akustiske omrÃ¥de. Og sÃ¥ bliver der lavet en række punkter langs kanten af frontplade. Og sÃ¥ bliver der nok regnet afstand fra hver af dem i enheden, ud til mikrofonen, forbi hvert af de pÃ¥ kabinetkanten. 

Selve det at tegne kassen, og regne længderne ud, tror jeg godt jeg selv kan. Det er mere at fÃ¥ de længder regnet om til en fælles frekvenskurve. NÃ¥r det er sket, kan jeg ogsÃ¥ selv godt tegne den graf. 

Jeg vil ikke lave advancerede formler på kabinettet. Til en start skulle det være en alm firkantet kabinet. Så kan man altid udbygge når man har det færdigt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:53
Det er altså ikke helt u-kompliceret at lave. Du bliver nødt til at dele forpladen og kilden op i mange små elementer og beregne afstande i et koordinatsystem fra dem til kanten. Derudover er der signalbehandlingsdelen med at lave impulsresponser for de forskellige situationer. Jeg tror hurtigt at det bliver en stor opgave (også programmeringsmæssigt).

Edit: Ikke mindst også en stor opgave regnemæssigt. Det kræver altså en del både multiplikationer og additioner, hvad siger en webserver til den slags?


Edited by kappen - 28 Sep 2011 at 12:05
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2011 at 11:26
Hey,

Jeg ville dog holde det simpelt.

Noget ala :

Input :
- kabinet højde x bredde
- Enhed akustisk diameter (f.eks. udgangspunkt i Sd)
- Antal enheder (stk)
- Placering af enhed (xy)
- Placering af mikrofon  (xy)
- Afstand til mikrofon (mm)

Output :
- Graf med påvirkning af frekvenskurve
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz