Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Hvad gør vi?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hvad gør vi?

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvad gør vi?
    Posted: 28 Jun 2011 at 12:57
Hey,

Jeg har i sinde at skifte fra en windows server til en linux server, for at undgÃ¥ balladen jeg stÃ¥r i nu (de opgradere til windows server 2010 R2 something) og nu vil mit kabinetberegner program snart ikke virke mere. 

Problemet er at det her forum stÃ¥r lidt i vejen, da det kører i ASP. PÃ¥ linux kører man PHP. Man kan hente phpbb.com som er et gratis forum som kan det samme som dette. Men jeg kan læse pÃ¥ nettet at det er meget svært at flytte data fra webwiz til phpbb. 

Hvis nogen har tid og lyst må i meget gerne se om i kan finde ud af hvordan. Jeg har en server derhjemme vi kan bruge til eksperimentere på hvis det er. Jeg arbejder hårdt på at få pro.speakerbuilder.dk converteret til php.

Men jeg gætter på at folk gerne ville have vi gemte/flyttede gamle emner fra dette forum med, hvis vi flytter?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2011 at 10:09
Hey,

Ingen input?

Jeg satte mig for at lære PHP, og er nu kommet frem til den første graf.  Den er scalérbar, sÃ¥ størrelsen kan justeres via en parameter (smart til f.eks. print osv).




Det går hurtigere end jeg havde regnet med, da PHP faktisk er ret nemt. Men jeg tror jeg venter med at flytte forum, og beholder mig asp hotel. Så må det software jeg laver køre på www.softica.dk og blive linket til herfra.



Edited by syncroniq - 29 Jun 2011 at 13:03
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2011 at 11:51
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2011 at 13:02
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2011 at 20:02
Hej Syncroniq
 
Der ser flot ud med php.
 
/JJO
 
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2011 at 21:45
Hey,

PHP er faktisk meget fedt. Det er nemt at lære. Når man laver så mange beregninger syntes jeg dog hurtig der kommer lidt for meget støj i koden med ekstra tegn når man f.eks. skal have fat i variabler uden for en funktion osv. Men ellers er det meget cool.

Jeg har brugt en del tid pÃ¥ steprespons, men er stadig ikke færdig. Det tog en del tid at mappe x aksen af en eller anden grund. Jeg mÃ¥ have været heldig med de andre der er log. Men selve formlen driller stadig lidt. 

NÃ¥r den er pÃ¥ plads, vil det kun tage en til to timer at lave dem for lukkede kabinet, og sÃ¥ er graferne færdige. SÃ¥ er det bare den ASP der er pÃ¥ selve front-end siden der skal lægges om til PHP. 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2011 at 23:55
Nu hvor du er igang, kunne du overveje at regne med spænding istedet for effekt. Det tror jeg er meget nemmere at relatere til for langt de fleste incl. mig selv. Samt få inkluderet de typiske kabinettab i modellen.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jun 2011 at 10:08
Hey,

Hvis i har formlerne, skal jeg nok lave ændringerne. :)
Alle formler jeg bruger nu, ligger i javascript filerne hvis folk er nysgerrige.

Men jeg kan ikke bÃ¥de udvikler, portere til PHP og opfinde formler samtidig. (Ved siden af en 1Ã¥rig, 2½ Ã¥rig samt en 28 Ã¥rig kone + fuldtidsarbejde). Wacko 

Seriemodstanden der ændre Q skal også med, samt flere andre ting. Men det kommer når det kører i PHP. Ligenu er det kun de ting der ikke vil virke efter flytningen, jeg bruger tid på. :)


Edited by syncroniq - 30 Jun 2011 at 11:06
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jun 2011 at 12:12
Originally posted by kappen

Nu hvor du er igang, kunne du overveje at regne med spænding istedet for effekt. Det tror jeg er meget nemmere at relatere til for langt de fleste incl. mig selv. Samt få inkluderet de typiske kabinettab i modellen.

Netop det har jeg ogsÃ¥ foreslÃ¥et Thumbs Up
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jun 2011 at 21:54
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz