Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 2-vejs højtaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2-vejs højtaler

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2-vejs højtaler
    Posted: 28 Jun 2011 at 08:14
Super lavet! Ser rigtig godt ud....Thumbs Up
Mvh.
Friman
Back to Top
Stormen View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 17 Okt 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Stormen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jul 2011 at 20:00
Så fik jeg endelig limet fronten på... Limet og så masser af tape til at holde sammen på det.


Den ligger med fronten nedad, sÃ¥ i mÃ¥ vente med at se hvordan den kommer til at se ud til i morgen Big smile
Back to Top
Stormen View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 17 Okt 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Stormen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jul 2011 at 21:06
Så er der et par billeder med fronten på og enhederne som ligger løst i. Dog er det kun en faceplate fra diskanten.


Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jul 2011 at 21:20
Ser rigtigt godt ud Storm. Men havde det ikke været bedre at lave udskæringen i "waveguiden" samme størrelse som hullet i faceplaten? Men alting har jo et argument nÃ¥r du laver noget, sÃ¥ det er nok gennemtænkt.   

Hvem skal stÃ¥ for filteret, der skal vel Duelund stumper i ? :-)  
Back to Top
Stormen View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 17 Okt 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Stormen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2011 at 07:44
Overgangen mellem membran og faceplate/waveguide skal være så præcis at det ikke går og lave i MDF og med tvillinger på 4 mdr. følte jeg ikke at jeg havde tid til at støbe en waveguide så blev det til denne løsning.

"Waveguide" er nok også lidt overdrevet at kalde den for den har nok en meget minimal effekt ud over at rykke diskanten ind i kabinettet og for at få de to svingspoler på samme "niveau"

Mon ikke der kommer lidt Duelund stumper i... Det er jo det eneste som dur Tongue
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2011 at 09:35
Ja det er sÃ¥ forstÃ¥eligt nok. Jeg er ved at lave en skabelon i glasfiber, og sÃ¥ havde jeg tænkt mig at støbe dig i flydende gips, men det er tidskrævende ja. 

aha, det var derfor du gjorde det.. er det udfra mÃ¥ling du har nedsænket det sÃ¥? 

De stander højttalere jeg har lavet har delayet typisk været 12-14 mm, omregnet fra us. 

Ja det siger du jo, og kan da heller ikke sige dig helt imod. 
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2011 at 21:24
Nu er dette godt nok en gammel trÃ¥d, men jeg spørger lige alligevel.
 
Når du nu har bygget kabinettet op omkring denne interne matrix-struktur. Benytter du så slet ingen dæmpematerialer internt i kabinettet?
 
Jeg kan ikke se noget dæmpning på nogle af dine billeder.
Bliver det ligemeget, når de stående bølger i kabinettet begrænses af matrix-strukturen?
 
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Nov 2011 at 13:21
De stående bølger begrænses ikke synderligt af matrix´en. Matrix´en dæmper pladeresonanserne næsten fuldstændigt, men det er en anden historie.
Jeg går ud fra Stormen fylder lidt MDM-3 eller lign. i nogen af cellerne? Hvis der stadig er liv i projektet?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz