Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Højttaler med bas i siden
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Højttaler med bas i siden

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Højttaler med bas i siden
    Posted: 19 Feb 2009 at 22:03
Er ny her på farmen så hey til jer alle >:]

Jeg er igang med at lave et par højttalere til nogle venner, med en 26w i siden og x25.

Havde nogle ældre Vifa mid's, men de døede for mig - så regner med at bruge en enkelt 5" Nomex.

Men her kommer spørgsmålet; er jeg nødsaget til at bruge en sep. amp ?

Mvh.


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2009 at 22:10
Er ikke helt sikker på jeg forstår, vil du bruge en forstærker til hver enhed?

Ellers kan du jo starte med at oprette en tråd om dit projekt herinde med billeder osv, så er jeg sikker på at der nok skal komme en masse gode forslag.

Og Velkommen til!
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2009 at 22:21
Velkommen til :D
Som jeg forstår det, så spørger du om det er nødvendigt med en seperat forstærker til 26W´erne? Altså om vi ville at have dem til at virke som seperate" subwoofere" bare i samme kabinet som resten af højtalerenhederne?
Jeg ved faktisk ikke hva jeg ville foretrække.. hvis du bruger en seperat forstærker, så kan du jo kompensere lidt for at nogle rum forstærker subbassen voldsomt og andre næsten direkte Fjerner den.
Men belastbarheden vil sÃ¥ ikke blive nær sÃ¥ høj pÃ¥ højtalersystemet samlet set, da den lille 5" kommer til at modtage information helt ned til 20Hz. 
 
der skal bruges nogle store spoler osv i det passive filter hvis du skal dele dybt, som sikkert er nødvendigt for at fÃ¥ det til at spille sammen nÃ¥r det hele skal virke som 1 højtaler.
 
Hvis du har en surround forstærker der kan skære den dybe bas væk fra fronthøjtalerne og sende dem til en subudgang, så ville jeg nok vælge at have en seperat subforstærker til 26Werne.
Men fortæl lidt mere om dit projekt, så kan vi bedre give gode råd. Og vi vil selvfølgelig også gerne se lidt billeder ;)
Mvh
 
 
 


Edited by Frost - 19 Feb 2009 at 22:23
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Feb 2009 at 12:53
Hey.

Beklager jeg ikke uddybede noget bedre.

Højttaleren ligner noget a la VA Strauss, bare med én mid i fronten - eller det var meningen.. Nu hvor de gamle Vifa mid's er døde har jeg mest lyst til at gå tilbage til ideen med 2 mid's per. kabi.

Er noget usikker på om basserne kan levere nok/rigtigt, i det og det rum, når de nu sidder i siden. Har aldrig prøvet med en enhed i siderne før, så råd er mangelvare for tiden.

Jeg har hørt Mahler og blev ikke imponeret, men nogle venner vil have en spinkel højttaler med noget bund.. og jeg ville gerne prøve Wink

Jeg har smidt den gamle baffel væk, så mulighederne er åbne endnu.. Ja, det bliver lidt on and off-projekt, men sådan er det jo :]

Jeg har faktisk lavet kabinetterne færdige. Btw, så har de en Marantz SR7000
Billeder kan desværre ikke komme lige nu, da kabinetterne er på arbejdspladsen.

Hvis I nogenlunde er inde i situationen, så må I gerne komme med en masse råd.

Mvh.






Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz