Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3 vejs scan speak i peak kabinet
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3 vejs scan speak i peak kabinet

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3 vejs scan speak i peak kabinet
    Posted: 02 Feb 2012 at 00:02
Ser ikke ud til undersænkningerne er særlige dybe. Er fronterne virkelig så tynde ?
 
Jeg har haft held med plastik træ.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 08:24
Harald-skrot har også noget 2 komponent "plastisk-træ" som er ganske udemærket at arbejde med, ikke mindst efterfølgende mht. slibning og maling.
 
Nu kan jeg ikke se hullet til mellemtonen, men du skal lige huske at fjerne gods indvendigt i hullet, så enhederne kan ventilere/ånde rigtigt på bagsiden, og der ikke opstår kompression.
 
Kig/læs evt. lidt hér:
 
Mvh.
Friman
Mvh.
Friman
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 08:33
Originally posted by JAV

Ser ikke ud til undersænkningerne er særlige dybe. Er fronterne virkelig så tynde ?
 
Jeg har haft held med plastik træ.

Fronten er 22 mm tyk + 30 mm som selve kabinettet er i. Så den skulle være kraftig nok Wink

Det du henviser til ligner lige sådan noget jeg leder efter
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 08:37
Originally posted by friman

Harald-skrot har også noget 2 komponent "plastisk-træ" som er ganske udemærket at arbejde med, ikke mindst efterfølgende mht. slibning og maling.
 
Nu kan jeg ikke se hullet til mellemtonen, men du skal lige huske at fjerne gods indvendigt i hullet, så enhederne kan ventilere/ånde rigtigt på bagsiden, og der ikke opstår kompression.
 
Kig/læs evt. lidt hér:
 
Mvh.
Friman

Har jeg også tænkt mig, men da min far desværre har 10 tommelfingere og derfor dårligt nok har en hammer Cry

Skal jeg ud og låne mig til det meste værktøj Confused

Så det tager lidt tid Tongue

Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 09:34
Hey Cesse.
 
Nu har jeg muligvis ikke fanget alle detaljer... :-)
 
Så lige et spørgsmål: Er de nye enheder for store til "hullerne" i kabinettene eller er det "hullerne" der er for store?
 
Hvis det er de nye enhederne der er for store, er det jo stadig muligt, at fræse nye undersænkninger i højttalerne, og dermed "slippe" for den nye front.
 
Det er lidt bøvlet, men ville være mere "tro" imod det oprindelig design.
 
Også bare lige en tanke.
 
mvh
chris-torb
 


Edited by chris-torb - 02 Feb 2012 at 09:37
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 10:24
Originally posted by Cesse




Jeg ville måske bruge de der nye super magneter evt livet fast på frontstof pladen og en lille stykke metal/blik du sætter fast på kassen evt med en liste der under støtter ramme i ikke at glide ned
bare en ide

mvh Hans

Min Blog
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 10:37
Originally posted by chris-torb

Hey Cesse.
 
Nu har jeg muligvis ikke fanget alle detaljer... :-)
 
Så lige et spørgsmål: Er de nye enheder for store til "hullerne" i kabinettene eller er det "hullerne" der er for store?
 
Hvis det er de nye enhederne der er for store, er det jo stadig muligt, at fræse nye undersænkninger i højttalerne, og dermed "slippe" for den nye front.
 
Det er lidt bøvlet, men ville være mere "tro" imod det oprindelig design.
 
Også bare lige en tanke.
 
mvh
chris-torb
 

De originale huller var lidt for små til enhederne, men nu har jeg lavet en ny front plade, som jeg regner med at male sort. Så tror det bliver okay.

Men ellers var tanken meget god, havde faktisk IKKE selv tænkt den tanke LOL
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 10:38
Originally posted by D A O

Originally posted by Cesse




Jeg ville måske bruge de der nye super magneter evt livet fast på frontstof pladen og en lille stykke metal/blik du sætter fast på kassen evt med en liste der under støtter ramme i ikke at glide ned
bare en ide


Ville det kunne holde fronten "tæt" så bassen ikke siver?
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 11:24
Originally posted by Cesse

Originally posted by chris-torb

Hey Cesse.
 
Nu har jeg muligvis ikke fanget alle detaljer... :-)
 
Så lige et spørgsmål: Er de nye enheder for store til "hullerne" i kabinettene eller er det "hullerne" der er for store?
 
Hvis det er de nye enhederne der er for store, er det jo stadig muligt, at fræse nye undersænkninger i højttalerne, og dermed "slippe" for den nye front.
 
Det er lidt bøvlet, men ville være mere "tro" imod det oprindelig design.
 
Også bare lige en tanke.
 
mvh
chris-torb
 

De originale huller var lidt for små til enhederne, men nu har jeg lavet en ny front plade, som jeg regner med at male sort. Så tror det bliver okay.

Men ellers var tanken meget god, havde faktisk IKKE selv tænkt den tanke LOL
 
OK.
 
Forpladen er også en fin løsning.
 
Den kan bare være svær, at fastgøre forsvarligt, uden at det bliver "synligt", og samtidig skal finishen helst passe til resten.
 
Hvis du løber træt i den nye frontplade, og bliver tændt på at tilpasse de eksisterende huller, vil jeg gerne være behjælpelig.
Det skal selvfølgelig være inden du får boret huller i kasserne tilfastgøring af den nye front.
 
Jeg har før udført samme "behandling" med rigtigt godt resultat. Og hvis det, imod forventning, skulle gå skævt, må en frontplade være løsningen.
 
Det kunne foregå i skovlunde, så det er i fornuftig afstand, hvis det skulle blive aktuelt
 
Bare et tilbud :-)
 
mvh
 
Chris-torb
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2012 at 13:28
Originally posted by chris-torb

Originally posted by Cesse

Originally posted by chris-torb

Hey Cesse.
 
Nu har jeg muligvis ikke fanget alle detaljer... :-)
 
Så lige et spørgsmål: Er de nye enheder for store til "hullerne" i kabinettene eller er det "hullerne" der er for store?
 
Hvis det er de nye enhederne der er for store, er det jo stadig muligt, at fræse nye undersænkninger i højttalerne, og dermed "slippe" for den nye front.
 
Det er lidt bøvlet, men ville være mere "tro" imod det oprindelig design.
 
Også bare lige en tanke.
 
mvh
chris-torb
 

De originale huller var lidt for små til enhederne, men nu har jeg lavet en ny front plade, som jeg regner med at male sort. Så tror det bliver okay.

Men ellers var tanken meget god, havde faktisk IKKE selv tænkt den tanke LOL
 
OK.
 
Forpladen er også en fin løsning.
 
Den kan bare være svær, at fastgøre forsvarligt, uden at det bliver "synligt", og samtidig skal finishen helst passe til resten.
 
Hvis du løber træt i den nye frontplade, og bliver tændt på at tilpasse de eksisterende huller, vil jeg gerne være behjælpelig.
Det skal selvfølgelig være inden du får boret huller i kasserne tilfastgøring af den nye front.
 
Jeg har før udført samme "behandling" med rigtigt godt resultat. Og hvis det, imod forventning, skulle gå skævt, må en frontplade være løsningen.
 
Det kunne foregå i skovlunde, så det er i fornuftig afstand, hvis det skulle blive aktuelt
 
Bare et tilbud :-)
 
mvh
 
Chris-torb

Jeg har tænkt på at bruge de huller der er i kabinettet, hvor frontstoffet havde siddet til at montere fronten. Der havde jeg regnet med at sætte nogle islags møtrikker i også give fronten en gang fugemasse for at gøre det tæt.

Din løsning ville nok have været den pæneste, men har faktisk modificeret lidt på kabinettet for at enhederne kan få "luft". Så har skåret lidt mere af hullerne.

Men har faktisk tænkt på om jeg skulle få lavet en andet front end den jeg har lavet for den er ikke vildt pæn. Så hvis det var noget du ville hjælpe med, så ville jeg blive små glad Big smile
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz