Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet beregninger
  New Posts New Posts RSS Feed: Morel
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Morel

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Møffe View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Jun 2010
Location: Sjæland
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Møffe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Morel
    Posted: 29 Maj 2011 at 18:08

Hej..

jeg er fået finger i 2 sæt mw 166 + 1 sæt mw 164 og et sæt mw 142
som jeg vil lave til front- center og bag højtaler men da jeg aldrig har lavet til stuen har jeg brug for lidt hjælpSmile
de to mw 166 vil jeg bruge til front men hvor mange liter skal jeg gå efter?? System-Audio har lavet en der hedder SA XP60 den str højtaler har jeg fået godkendt af konenSmile så den str ca..
er der nogen der vil hjælpe mig?
 
MVH
Møffe
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2011 at 21:35
Hey,

Velkommen til :)

Har du et datablad på de enheder? Vi skal bruge enhedens thiele/small paramter for at kunne hjælpe dig med kabinetstørrelser.
Back to Top
Møffe View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Jun 2010
Location: Sjæland
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Møffe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maj 2011 at 16:41
Hej.
nej ikke lige de har ligget i importørens kældeSmile
men det jeg har kunne finde på dem er

Morel MW-142-8 5" Woofer

This item has been discontinued. For possible replacements or substitutions, please check the drop-down box below for a list of related items to view more products in this category. A unique 5" unit that incorporates a damped polymer composite cone, huge 3" Hexatech voice coil, vented double magnet system, and smooth response up to 5KHz. All this results in a very impressive bass/midrange driver. * Power handling: 150 watts RMS/210 watts max * Voice coil diameter: 3" * Voice coil inductance: .50 mH * Impedance: 8 ohms * DC resistance: 5.2 ohms * Frequency response: 48-5,000 Hz * Fs: 52 Hz * SPL: 86 dB 1W/1m * Vas: .25 cu. ft. * Qms: 2.14 * Qes: .62 * Qts: .45 * Xmax: 3.5mm * Net weight: 2-1/8 lbs. * Dimensions: Overall Diameter: 5-5/8", Cutout Diameter: 4-5/8", Mounting Depth: 2-1/16", Magnet Diameter: 3-3/8", Magnet Height: 1-1/4".
og det var hvad jeg lige kunne finde på den sidsteTongue
håber det kan bruges. 
MVH
Møffe
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2011 at 10:08
Hey,

Når jeg lige får 5 min skal jeg prøve og kigge på det.
Du må hilse Lykkegård :)
Back to Top
Møffe View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Jun 2010
Location: Sjæland
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Møffe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2011 at 21:13
Hej
 
tak skal du have det ser jeg frem til jeg glæder mig til at komme igang med det det kunne jo være jeg blev helt vild med DIYWink
jeg skal nok hilse når jeg kan få fat i ham. kender han dig under Syncroniq?
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2011 at 23:21
du kunne jo selv prøve at sætte parametrene ind i denne beregner, den har syncronic lavet, og har beregnet flere højttalere efterhånen, men GANSKE fint resultat

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz