Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Beta pÃ¥ speakerbuilder pro
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Beta på speakerbuilder pro

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Beta pÃ¥ speakerbuilder pro
    Posted: 22 Mar 2011 at 18:11
Hey,

SÃ¥ er jeg pÃ¥ kursus i KBH, og har lidt tid om aftenen Tongue

Jeg har arbejdet lidt pÃ¥ http://beta.speakerbuilder.dk/ hvor man nu ogsÃ¥ selv kan indtaste thiel/small parameter ved at trykke pÃ¥ knappen "Alter TS".

Jeg mangler lidt kosmetiske ting, samt at få verificeret de nye ting (flere enheder, ts ændring osv).

SÃ¥ hvis der er nogen der vil tjekke, og melde tilbage enten OK eller FEJL, vil det være cool. Jeg hÃ¥ber at fÃ¥ lavet de sidste kosmetiske ting i denne uge. SÃ¥ hvis vi kan fÃ¥ fjernet de værste fejl nu her, kan den udgives pÃ¥ pro.speakerbuilder.dk. 

Ulrik > Vil du tjekke præcis hvad der skal rettes (hvis noget) på det med flere enheder?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2011 at 20:11
Jeg ser, om jeg kan finde en ledig stund i morgen.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2011 at 20:16
Der er flere ting, kan jeg allerede se. Jeg synes stadig, det med Preferences er "rodet"/ulogisk (og den opdaterer ikke Qes og Qts, når man ændrer Re).
 
Ved valg af fire enheder, bør man ogsÃ¥ kunne vælge kombineret seriel/parallel.
 
For mig er det irriterende, at man ikke ser det sæt parametre, der regnes på.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2011 at 21:16
Hey,

Preferences skal fjernes. Nu bruges "Alter TS" knappen istedet.

Uh, det skal jeg lige tænke over hvordan jeg laver pænest. Det kan hurtig blive noget grafisk rod.

Er det ok hvis der kommer en knap ala "View all param" som lister alle parameter i en popup (lige som "alter ts" vinduet) ? Ellers fylder TS vinduet over halvdelen af højden pÃ¥ skærmen. Eller har i andre ideer til hvordan de kunne præsenteres pænt?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2011 at 08:17
Du viser bare KUN det sæt parametre, der regnes på - det giver sammenhæng og er logisk.
 
Når du fjerner Preferences, skal du tilføje en indtastning for Rx (utilsigtet seriemodstand) - og den skal ved sammenkobling af flere enheder lægges til den ækvivalente Re - og derefter korrigeres Qes og Qts.
 
Som sagt tidligere, det er ikke mit program og i bund og grund er jeg ligeglad, da jeg bruger mit eget - men for andre brugeres skyld bør det være logisk og intuitivt (fx skal man vide, nÃ¥r man skal huske at trykke pÃ¥ AlterTS...)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2011 at 08:22
Ligger der stadig en Preferences og spøger i baggrunden? Når "watt input" (som rettelig burde hedde "Input power") sættes til fx 20, får man med 3 enheder en Pe' = 90 W og med fire enheder Pe' = 120 W. Én ting er den skæve faktor, men hvorfor ganger du effekten op. Det logiske og absolut mest intuitive ville være, at det er den samlede effekt, man indtaster.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2011 at 08:26
Du regner stadig uden boxtab i det lukkede kabinet (se hvordan du simpelt indfører det typiske boxtab i beregningen i den lange PB, jeg sendte dig).
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2011 at 08:28
SPL ændrer sig ikke, når man fx kobler to enheder i parallel - det burde give +6 dB...
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2011 at 09:47
Hey,

Jeg kigger lige paa de ting i aften. Pe har jeg glemt at rette tilbage. Den tager stadig fra enhedens opgivet Pe og ganger. Det skal den selvfolgelig ikke.

SPL aendre sig med 3dB. Du skal bare lige trykke beregn knappen igen. Den ved ikke, naar du aendre antal enheder, om du beregnede lukket eller basrefleks.

Rx faar jeg lige tilfoejet.

Jeg kan se at ogsaa portminimum diameter ikke tager hoejde for antal porte. Det faar jeg ogsaa lige rettet i aften.

Tak for input
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2011 at 11:03
Ja ok, du regner med effekt (deraf 3 dB) - jeg regner altid med spænding. Smag og behag!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz