Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: hjælp til bygge højtaler sæt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


hjælp til bygge højtaler sæt

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Kenzify View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Kenzify Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hjælp til bygge højtaler sæt
    Posted: 18 Mar 2011 at 20:34
Hej folkens.

jeg helt ny på siden + helt ny i emnet med bygselv, man går ud fra man får mest ud af det den vej, samt mest personlig præg på det hele.
men står rimelig meget på bar bund.

mit første projekt er jeg skal have et par 3vejs front højtalere, tilegnet til musik + film.
har i forvejen en Subwoofer, en lat 500 med hypex ds 2.0 til suplement.

men det jeg ikke helt kan finde ud af, er det med dele filtre? . Hvordan og hvorledes og hvor starter jeg?.

Er fra lolland, hvis der nogle hernede fra.


Har før været bagud, og tabt.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 21:01
Halløj.
 
Et budget ville hjælpe. Hvor stort er dit rum ? Derfra kan vi komme med bud pÃ¥ stumper.
Er der en særlig grund til at du vil have en 3-vejs ?
 
NÃ¥r dit kabinet er klar og enheder monteret, sÃ¥ bliver højttaleren mÃ¥lt igennem. Ud fra mÃ¥lingerne kan man sÃ¥ simulere et filter/filtre. 
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 21:02
først skal du have valgt nogle enheder der passer sammen, det findes der folk der er meget bedre end jeg til

men hvis du allerede har en sub, så hvorfor ikke starte med en 2 vejs, det er et godt sted at starte, i stedet for ligesom jeg, have startet ALT for stort og kompliceret
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 21:06
hvad enheder var det du skrev om på hifigalleri?
Back to Top
Kenzify View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Kenzify Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 21:22
mit budget er på en 2000kr. eksl træ :).

http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=3348
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=4294
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=3685

nok der henad jeg vil :) men da jeg ik ved så meget om det, er bud velkommen til samlet budget omkring 2000kr .

Har før været bagud, og tabt.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 21:39
en fordel for dig, er at du vælger en diskant der har lidt højere følsomhed, end bas/mellemtonerne, da diskanten er lettere og dæmpe
Back to Top
Kenzify View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Kenzify Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 21:52
JAV, mit rum er en 15-20m2.

har det lidt som 3 vejs passer til front højtalere, da det skal være surround / hifi system . :-) . men hvis andet er bedre, så velkommen med lidt bud :) jeg som sagt på glat is.
Har før været bagud, og tabt.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 21:56
hvis jeg skulle vælge, så have jeg taget den diskant, 5,25'eren, og så en 8"
Back to Top
Kenzify View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Kenzify Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 22:09
ronnie- vil det ikke blive for meget bass sÃ¥?  da jeg har min sub ved siden af i forvejen ? 
Har før været bagud, og tabt.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 22:11
Hvis jeg var dig ville jeg spare lidt og lave en klon af Henriks fede sb-højttaler.
SÃ¥ har du tegning og filter færdig. Plus du ved hvor meget du skal ofre pÃ¥ filterstumper 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz