Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Høj følsomhed
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Høj følsomhed

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
sjorslev View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Aug 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote sjorslev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Høj følsomhed
    Posted: 17 Mar 2011 at 13:46
Da jeg igen har kastet min kærlighed på en rørforstærker, med en udgangseffekt i omegnen af 20 watt, så har jeg pløjet mig igennem internettet, for at finde en eksisterene konstruktion med en vis følsomhed. Men jeg synes at det hele nærmest ender ud i horn konstruktioner, eller noget der ligner PA, og det er ikke lige det jeg er ude efter.
Jeg har fundet frem til at enheder fra Ciare måske kunne være værd at kigge på.
Er der nogen her der har erfaring med disse?
Eller har i andre forslag jeg kunne kigge på.
Jeg er heller ikke ude efter monster store højttalere hvis det kan undgås, men normal gulvhøjttaler størrelse er ok.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mar 2011 at 18:38
Her er en med enhed fra det firma:
 
Virker seriøst.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 14:43
Lowther!!

Ps. fedt brugernavn Wink
Back to Top
sjorslev View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Aug 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote sjorslev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 17:00
Men med Lowther, så ender man vel næsten altid med en horn konstruktion?

Jeg har læst lidt om den Solo 201, og den ser ikke helt ueffen ud, lige som klang und Ton i seneste nummer har en 2 vejs basreflex med lillebroren til enheden fra Solo 201.
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 17:11
Ja, men Lowtheren kan ogsÃ¥ snildt gÃ¥ i open baffel og lukkede kabinetter, hvis man blot støtter den i bunden. 
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2011 at 18:18
...Du kan iøvrigt med stor fordel på transkonduktansforstærkere til fuldtoner.
Back to Top
sjorslev View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Aug 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote sjorslev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mar 2011 at 21:57
Har også lige kig på denne, så jeg har købt bygge planerne, og er ved at omregne fra tomer til cm.
http://www.brinesacoustics.com/Pages/TT-2000/Main.html

Det kan jo så være at jeg senere skal prøve med en Lowther, men jeg skal nok høre sådan nogle engang, inden jeg kaster mig ud i at bygge noget Lowther værk.
Men alt i alt var jo jo i første omgang mest til noget 2 vejs, men der findes godt nok ikke meget i god 'gammeldags' diskant+bas/mellemtone, som samtidig fokuserer bare lidt på følsomhed.
Det er meget Fuldtone med understøttelse, det som kaldes for FAST i dagens Tyskland.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Sep 2011 at 10:31
Originally posted by virious

Ja, men Lowtheren kan ogsÃ¥ snildt gÃ¥ i open baffel og lukkede kabinetter, hvis man blot støtter den i bunden. 
Og afskærer den stejlt nedadtil! Den har en lineær slaglængde på ingenting. Så det "snildt" ville jeg rette til "med aggressiv filtrering" Wink
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Sep 2011 at 10:47
Hehe - jeg har spillet i lang tid med Lowther i åben baffel uden filtrering. Ja, jeg har endda brugt dem til fest på den måde, uden at overskride x-max eller med hørbar forvrængning og det var HØØØJT!
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Sep 2011 at 10:49
- og jeg har kendskab til bjergbestigere, der har nået toppen af mt. Everest uden ilttilskud. Men det kan vi andre ikke eftergøre - sådan forholder det sig muligvis osse her LOL
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz