Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 4 vejs Aktiv DIY
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


4 vejs Aktiv DIY

 Post Reply Post Reply Page  <1 567
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 4 vejs Aktiv DIY
    Posted: 12 Maj 2012 at 11:15
Nydeligt.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maj 2012 at 16:44
Originally posted by JAV

Det ser rigtig fedt ud ! Selv stativet har samme look som højttalerne ;)
Hvordan spiller den mellemtone ?? Hvordan ser impedansen ud med dine basser ? 


Tak Smile

Jeg syntes selv den er det bedste jeg har kunnet finde. har prøvet både seas excel, illuminator, SB, revelator osv. Men Accuton' gav mig det hele. Den er klar, åben og spiller rent op imod diskanten. Jeg har spillet med samme filter på alle nævnte enheder. Men jeg syntes blot at den keramiske giver den mest åbne klang. Det er som om at især pap,enhederne lægger en lille dæmper på de allerøverste frekvenser. Jeg dele ved 3Khz, hvor alle 5" burde kunne nå fint op. Men alligevel syntes jeg der er denne klare forskel.
Forskellen ligger nok også i at jeg kører aktivt. Hvorved at jeg måske nemmere kan filtrere de "unoder" bort, som mange nok oplever som værende hårdt klingende ved keramiske og metal enheder.
Impedansen på mine basser kender jeg ikke til. Ved heller ikke helt hvordan jeg skal finde ud af det.
Databladet er her:
http://www.europe-audio.com/document.asp?document_id=1760&link=datasheetspeerless830952.pdf
Indtil videre er de kun fyldt ca 10-15% op med lidt dæmpemateriale fra biltema, ikke noget fanzy. Bare lige for at tage den værste "klokke" effekt. Men de er delt ved ca 50-60hz, hvilket skulle være langt under kassens egenressonans. Har dog fået en enkelt påtale om at det kunne være pænt, hvis subkasserne havde lidt skråsnit som fronterne. Men det må blive i MKII udgaven LOL
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maj 2012 at 16:53
Tak for rosen Embarrassed
Jeg forstår nu, mere og mere, hvorfor at det koster knaster, når de større firmaer lægger sig i selen med finishen og alle de små detaljer, som gør det samlede resultat til en succes.

Jeg skulle måske lige rydde op på gulve, men jeg blev lige lidt utålmodig, med at lodde de sidste kabler og rette en dummert  i mit målekabel, så jeg kunne få noget lyd på.

stativet er ca 50 år gammelt og lavet af min farfar. Det er overraskende stabilt og passer fint med den stump nylonrør som jeg fandt i min fars værksted. Nylonrøret er selvfølgelig drejet til i drejebænk, således at der er så få reflektioner som muligt, når microfonen er sat i.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2013 at 16:02
Her er lidt friske målinger af mit setup. Har øvet mig i at få en pæn respons også når det gælder spredning.



Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2013 at 20:35
Hej
har du gjort noget bestemt på filtret, for at få god spredning,,det ser faktisk flot udThumbs Up
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 621
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2013 at 22:20
Tak for det Smile  Ved godt det er subjektiv, men jeg er også begyndt at blive rigtig tilfreds med lyden nu, så noget må være lykkedes Big smile
Overgangen imellem diskant mellemtone har jeg arbejdet en del med, for at sikre at der ikke er nogen unoder, selv 40-50dB nede. Samt at jeg har holdt mig sikkert inde for enhedernes arbejdsområde.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 567

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz