Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 4 vejs Aktiv DIY
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


4 vejs Aktiv DIY

 Post Reply Post Reply Page  <1 34567>
Author
Message
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 4 vejs Aktiv DIY
    Posted: 01 Apr 2012 at 10:48
@ Morellen

Jo det kommer lidt langt ned i impedans. Men jeg har testet det og fornemte ingen problemer selv ved realistiske lydtryk. Men groundsound modulerne er også meget solide og strømstærke.
Jeg oplevede ikke engang at køleprofilerne blev mere end håndlune, under en omgang Infected mushroom Big smile
Og så kan jeg ikke forlange så meget mere. Desuden får jeg jo en del mere følsomhed og membranareal, så i sidste ende tror jeg regnestykket går pænt op.
Men som sagt, så beror jeg mig på den praktiske test, istedet for at tænke så meget på teorien. Men jo, jeg var da selv lidt betænksom omkring det i starten - men Robert sagde god for at teste det af Smile


Edited by Digital_thor - 01 Apr 2012 at 10:49
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2012 at 10:56
Originally posted by friman

Ser sq fedt og potent ud Thor...!


Jo tak Smile

Glæder mig også virkelig til at høste frugten af al den knoklen. Var så heldig at kunne få det skåret ud på mål (tusind tak til Koan for det!). Og jeg kan ikke helt forstille mig hvor meget ekstra tid jeg skulle bruge, hvis jeg selv skulle have kæmpet rundt med hele plader og en billig rundsav Confused
Han skar det på mål, med kanon præcision, hvilket jeg er ret overbevist om har sparet mig for en del bøvl Smile
Kan under de første test-lytninger, tydeligt høre at det kan svare sig at gøre en dyd ud af at lave kabinettet ordenligt, med gode materialer Thumbs Up
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2012 at 14:21
tak for rosen - glæder mig til at høre dem :-)

Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Apr 2012 at 22:37
så skete der lidt mere.

fik skåret facet på mellembaskasserne:



Jeg bruger så det andet kabinet til at støtte, så saven ikke tilter og laver skæve snit. Men heldigvis har jeg fået fingrene i en båndpudser fra biltema. Det er et kanon værktøj, når man først har lært at brugen den. Jeg skulle lige øve mig lidt først. Det betyder f.eks meget at man kører langs "årene" i træet, samt at man laver præcise lige "strøg". Til sidst slibe jeg dem helt glatte med rystpudser.


mellembaskasserne er blever godt forret indeni. Jeg er dog lidt i tvivl om det er nok. Men det er kommer også dæmpevat i, som jeg dog skal eksperimentere mig frem til mængden af.

Jeg har også målt godt og grundigt på kurven af 18W'erne. De har et membranareal på 145kvcm. Kurven har 6 "vinduer" på ca 3x5cm. hvilket er = 90kvcm. Og når jeg regner det frie areal omkring magnet ud, dvs camfer. Så fåer jeg 150kvcm. Så der skulle være rigeligt luft bagud.



Jeg kom til at fræse for dybt til diskanten. Men fandt heldigvis lidt tyndt gummi, som jeg så kunne bruge til at "hæve" diskanten til niveau med.


jeg prøvede at klistre de 4 stykker, som jeg skar af ved facet-snittet. Og de ligner ret godt hinanden. Så snittene må være nogenlunde præcise Smile


Og så lige et par billede af kabinetterne "samlet", både med vinkel og med sub-kassen.



Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Apr 2012 at 07:37
Ser rigtig godt ud. Flot arbejde.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Apr 2012 at 07:51
Super flot arbejde Thorbjørn
Fedt at se min tegning komme til live.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Apr 2012 at 09:49
du kommer da ikke til at mangle bas da
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Apr 2012 at 13:39
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Apr 2012 at 13:50
Glæder mig til at se dem efter olie og så med enheder i Thumbs Up
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Apr 2012 at 15:50
Tak for de pæne ord.

Bas kan vi godt lide. Faktisk så kan 12" bedst lide 125 liter.. og de får "kun" 93 (fraregnet enhed osv.).
Og de 3 x 18W kan jo ikke så meget i det dybe... så de spiller kun ned til 60 hz. hvor de ruller pænt af.
Det er ikke for at spille vildt højt. men det er bare fantastisk at have overskud i systemet. Det syntes jeg spiller en del sjovere, end at citronen konstant skal presses... bare der kommer et lille skub i de nedre frekvenser Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz