Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Friman´s speakers version X
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Friman´s speakers version X

 Post Reply Post Reply Page  <1 5678>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Friman´s speakers version X
    Posted: 15 Mar 2012 at 22:54
Jeg takker endnu engang....;)
Mvh.
Friman
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2012 at 08:55
Jeg har aldrig haft problemer med autolakerede kabinetter, men jeg har også altid samlet kabinetterne i 45graders smig. hvis man har muligheden for at bruge en prof snedkersav der kan indstilles ret præcist mht smig, så kan det altså blive RET flotte samlinger.
Dog var det en udfordring at save pladerne ud til min 8kantede højtaler ;)
Hilsen Rune

Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2012 at 09:00
Ingen tvivl om at 45° samlinger dækker over en del af problemet!
 
Det er primært toppen man kan se samlingen i, men eftersom de blev skåret ned som kan ses tidligere i tråden, så var det eneste reelle mulighed at smide en plade "ovenpå" med udvendige kanter til følge...
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2014 at 18:34
4,5 kvm 21mm birkekydsfiner skåret op... More to come, so stay tuned...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2014 at 19:53
nåda! Helt nye modeller eller nyt kabinet til enhederne?
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2014 at 20:12
Uhhhhhh en clifhanger Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2014 at 20:14
Patience is a virtue...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Dec 2014 at 10:34
Well, der skal laves nye kabinetter til MTMerne. Eller rettere sagt, så nedlægges de 2,5vejs som jeg havde med til julefrokosten, og stumperne bliver så brugt til en kopi af de MTMere der står i køkkenet (og som kan ses et par sider baglæns).

Og hvorfor så det? Jo, jeg har lyttet ret intenst igennem december, og trimmet og flyttet og ændret, men synes ikke jeg når i hus med den 2,5vejs. Bunden er god og toppen er fin, men jeg mangler det der HUL og dynamik i det brede mellemområde, og det er hér mine MTMere excellerer. Det er stærkt vanedannende og noget jeg prioriterer væsentligt højere end de forcer som er i 2,5vejsen.

Kabinetterne bliver af 21mm birkekrydsfiner limet sammen som mine V.9.0, så der bliver temmelig meget forarbejdning inden de kommer til at stå færdige!
Men tanken er at gå all-in på kabinettet, og rode med finere filterstumper, og se hvor langt jeg kan drive en allerede super konstruktion. Senere skal der så leges med dipol bassystem til dem...

Det er nemlig dér der er en masse at hente, har jeg erfaret ved tidligere forsøg.

Materialer:

(undskyld billedkvaliteten!)

Mvh.
Friman
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Dec 2014 at 12:26
SÃ¥ bliver det en realitet. Du har før nævnt at du mÃ¥ske ville lave dette kabinet. Det kan kun blive super lækkert at se pÃ¥ + utrolig lyd dødt. Bliver spændende at følge med. God arbejdslyst Clap



Edited by Bapu - 20 Dec 2014 at 14:53
Venligst Michael
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Dec 2014 at 18:00
Ja, nu skal det altså være! Så må vi se om anstrengelserne står mål med resultatet? Forventningerne fejler i hvert fald ikke noget...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 5678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz