Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Speakerbuilder Pro
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Speakerbuilder Pro

 Post Reply Post Reply Page  <1234 6>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Speakerbuilder Pro
    Posted: 01 Mar 2011 at 12:06
Hey,

Preferences er ikke blevet lavet færdig endnu. Men ja, det var for at korrigere. Det kommer senere.
Pe er gemt under preferences, måske lidt for godt. Det kan godt være den burde være et indtastningsfelt, forud udfyldt med den opgivne effekt.

loader den langsomt? Jeg roder lidt meget med den lige nu, så det kan godt være derfor (uploader en del nye filer)
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mar 2011 at 12:15
Hey,

Nu ser det vidst nogenlunde ud i både Chrome og Internet Explorer. Har ikke lige firefiox installeret, så den kan jeg ikke tjekke.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mar 2011 at 12:53
Der skal naturligvis være en default værdi for effekt, men det giver ikke mening, at dette er den opgivne effekt for enheden. Det er så højt, at den lineære beregning af membranudsving og porthastighed ingen gyldighed har - vi er ude i det ulineære område for enhedens ophæng og motorkraft, og der vil være betydelig portkompression/-turbulens.
 
Man kunne som default fx vælge drifteffekten, der er den effekt, enheden skal tilføres, for at lydtrykniveauet 1 m foran enheden er 96 dB (det er definitionen). Her bliver så igen noget med antallet af enheder.


Edited by USXX - 01 Mar 2011 at 12:54
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2011 at 17:44
det med portlængden kunne altså være lækkert at man have en mulighed for at vælge 1 eller flere porte
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2011 at 17:45
men ellers så synes jeg det er en kanon side henrik

men kan du forklare mig hvorfor den skriver NaH nogle gange når man trykker calc. box?
fx med s.s. 26w8861t00
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2011 at 20:19
Hey,

Det med flere porte er lavet.

NaH siger den hvis du ikke har givet den de oplysninger den har brug for. Når programmet starter er box volumen og tuningsfrekvensen for basrefleks ikke udfyldt. Når du så prøver at regne en custom kasse ud (ud fra volumen og tuning) går det jo galt. Derfor plejer de fleste at lave en qb3 beregning først (den anden knap) som giver en max flad kurve, og ændre så derfra volumen og portfrekvensen.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2011 at 20:22
giver jo mening
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mar 2011 at 11:24
Hey,

Hvis i har gode ideer til programmet, så kom endelig med dem. 
Jeg arbejder på http://beta.speakerbuilder.dk som endelig ikke må bruges. Siden kan ændre sig hvor hvert klik, hvis jeg tilfældigvis sidder og ændre på siden. 

Jeg har tilføjet nogle ting. 

Watt input - et generel input for effekt til systemet istedet for at bruge Pe
Alter TS - Meningen er at man får en popup hvor man kan ændre alle TS. Dermed kan man også benytte egne data.


Edited by syncroniq - 09 Mar 2011 at 11:25
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mar 2011 at 12:38
Hey,

Jeg har lavet lidt ændringer på beta.speakerbuilder.dk
Man kan vælge antal enheder og kobling (dette er ikke færdig).

Man har nu kun én knap pr type kabinet, men vælger hvordan man vil beregne via en dropdown. 

Ved lukket kan man f.eks. vælge Custom Qtc, så indtaster man en Qtc og trykker beregn knappen. Ved Custom Vb indtaster man istedet en volumen og trykker på beregn. De to sidste er Butterworth og bessel afstemninger, der automatisk beregner volumen osv, når de er valgt.

Under basrefleks kan man vælge custom for selv at indtaste volumen og tuningsfrekvens, eller butterworth eller bessel for automatisk at få disse (bessel mangler jeg formlerne på).

Man kan nu selv indtaste input watt under parameter (ikke lavet endnu) samt hvordan de er koblet (parallel eller seriel)
Man kan nu ændre alle thiele/small parameter via knap "alter t/s" (ikke lavet endnu)
Man får nu under basrefleks beregnet minimum portdiameter ud fra Ulrik's formel.

Felter man ikke skal indtaste noget i, er det ikke muligt mere. vælger man custom Qtc under lukket kan man altså ikke indtaste noget i Vb, da denne beregnes.

Jeg prøver at få de sidste ting lavet, men det tager noget tid, og det har jeg ikke frygtelig meget af.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mar 2011 at 14:42
uanset hvad henrik, så bliver det helt kanon, super fedt med sådan en entusiasme
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz