Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Speakerbuilder Pro
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Speakerbuilder Pro

 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Speakerbuilder Pro
    Posted: 07 Dec 2011 at 22:32
hey henrik

nu ved jeg ikke om det er fordi jeg bare er totalt herre NOOB, men hvad med muligeden for at få beregningen for en flowresistor med på pro beregneren, det har jeg ikke rigtig set nogle steder, og jeg skyder fuldstændig i blænde hvis jeg skal regne sådan noget ud...
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 22:54
Hvem kunne dog finde på at bruge en flowresistor til andet end bagsiden i et mellemtonekammer?
Her gælder der jo nogle andre regler for kabinetdesign end når vi taler bas, eftersom enhedens højpasfilter alligevel er dominerende. Big smile

Du mener vel ikke at det princip har nogen gavnlig effekt i et baskabinet? Shocked


Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 23:19
det var netop også i et mellemtone kabinet.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2011 at 08:23
Hey,

Det vil kræve, at jeg fik formler for frekvensrespons, steprepose osv osv... samt et par timer mere i døgnet LOL
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2011 at 10:19
Originally posted by kappen

Hvem kunne dog finde på at bruge en flowresistor til andet end bagsiden i et mellemtonekammer?
Her gælder der jo nogle andre regler for kabinetdesign end når vi taler bas, eftersom enhedens højpasfilter alligevel er dominerende. Big smile

Du mener vel ikke at det princip har nogen gavnlig effekt i et baskabinet? Shocked


 Nu kan det godt være jeg husker forkert, mn har Busk ikke lavet noget med 2 SS18WXXXX med  flowresistor istedet for reflexrør, som han synes bare var rigtigt godt?
 
Michael
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2011 at 12:30
Originally posted by syncroniq

Hey,

Det vil kræve, at jeg fik formler for frekvensrespons, steprepose osv osv... samt et par timer mere i døgnet LOL

Det er vel bare at tilføje noget ekstra lækagetab til den model af det lukkede kabinet du allerede har. Problematikken er bare at tabet ikke er lineært.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2011 at 12:34
Alt andet er vel små-signals beregninger. Mener du at den er uliniær når den får mere power? Eller er det frekvensmessigt?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2011 at 12:52
Originally posted by kappen

Det er vel bare at tilføje noget ekstra lækagetab til den model af det lukkede kabinet du allerede har...

Lige præcis!
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2011 at 12:56
Q..... l? a?....... pi?....... 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2011 at 13:06
Glem det!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz