Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: B&O CX100 make-over...?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


B&O CX100 make-over...?

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: B&O CX100 make-over...?
    Posted: 16 Mar 2011 at 07:56
Back to Top
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2011 at 15:15
Har selv lige bestilt dem her til halvdelen af prisen i danmark. Super billigt for bedre enheder end de oprindlige.
 
 
 
2
£29.78
each
£59.55
2
£11.66
each
£23.32
Basket Total £82.87
Delivery £4.95
Order Total £87.82
Total excluding VAT £87.82
VAT £0.00
PAYMENTS RECEIVED
Payment Date Payment Method Payment Amount
19/03/2011 Online Card £87.82
Total payments received £87.82
PAID IN FULL - NO BALANCE OUTSTANDING £0.00

ADDRESS: Unit 3 Riverside Industrial Park, Dogflud Way, Farnham, Surrey GU9 7UG
WEB: www.stagebeat.com | EMAIL: sales@stagebeat.com
PH: 08715 500 500 (Mon-Fri 10am-5pm) | FAX: 01252 718 656
VAT REGISTRATION NUMBER: 742715338 | COMPANY REGISTRATION NUMBER: 4399226

Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2011 at 15:52
vil du så også designe nyt delefilter til højtalerne? Hvordan konkluderer du at det er bedre enheder end originalerne?

Mvh

Back to Top
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2011 at 16:04
Jeg har selv lige bestilt henholdsvis monacor SP-100/8 og SPH-100C Gennem http://www.stagebeat.co.uk/index.php hvor jeg fandt dem til det halve af prisen i DK.
 
Jeg syntes jo omvendt at det ville være synd at skifte til de originale "dog" super billige enheder. Men vælger istedet et et par "Tror jeg" bedre HiFi enheder. Så behøver jeg nok heller ikke skifte dem så ofte.Wink
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2011 at 19:26
Jeg tror måske ikke jeg er enig i at de originale vifa/peerless enheder er ringere, men det er også lige meget... Jeg tænker mere at du måske kommer til at få et problem, hvis du vil bruge en af hver i højtalerne, da der er væsentligt forskel på følsomheden på dem. Det skal der jo korrigeres for i delefilteret, samtidigt med at enhederne gerne skal have samme følsomhed og frekvenskarakteristik som de originale, ellers så går det galt med "samspillet" mellem diskant og bas/mellemtone. 
Men du skal nu nok få en højtaler som giver lyd fra sig igen, og uden skrattelyde :)

Mvh

Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2011 at 19:30
udfra T/S parametrene, så ser det ud til at SP-100/8 vil passe bedst i kabinettet. Sådan to kræver ca. 3,5liter.. Så har de  -3db ved ca. 120-130hz. 
Jeg kender ikke parametrene på de originale så der kan jeg desværre ikke sammenligne :(

Mvh

Back to Top
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2011 at 21:15
Lad mig høre dit bedste bud på udskift af enhederne, hvis man evt. skulle forbedre højtaleren
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2011 at 09:27
Det er et godt spørgsmål... tror næsten at den bedste måde at forbedre højtaleren på, er at designe et nyt delefilter til dem. Jeg har ikke nærstuderet opbygningen, så det er lidt svært at spå om hvad der skal til før det bliver en lyd du/jeg synes er bedre. 

Men nu når du har bestilt de nye enheder, så synes jeg da at du skal bruge dem. Når du har fået dem monteret, så kan du jo altid lytte og vurdere om det er blevet bedre.. hvis ikke, så kan du alliere dig med en af gutterne herinde med måleudstyr, så kan vi i fællesskab designe et nyt filter, som næsten helt sikkert vil forbedre højtaleren. 
Men nu er det nogle år siden jeg lyttede til højtalerne sidst, men mener at kunne huske at jeg synes at de var en smule indelukkede i lyden.. bassen var vist rimelig fyldig kontra størrelse. MEN det er som sagt nogle år siden jeg sidst lyttede til dem.

Mvh


Back to Top
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2011 at 21:47

Det lyder som en god ide !

Back to Top
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2011 at 23:49
Der er helt sikkert behov for at udskifte delfilteret hvis højtalerene skal komme til at lyde fornuftigt. Du havde nemlig ret i at den ikke lyder godt med de 2 forskellige Monacor enheder som iøvrigt skal tilpasses kabinettet. Jeg blev anbefalet at bruge dem på en anden web side men det kan jeg ikke anbefale andre medmindre man ved noget om højtalerbyggeri.Nuke
Er der nogen som kan hjælpe med et delfilter?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz