Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: B&O CX100 make-over...?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


B&O CX100 make-over...?

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: B&O CX100 make-over...?
    Posted: 21 Feb 2011 at 16:36
Originally posted by syncroniq

Hey,

Jeg mener chassiet på enhederne er firkantet, og meget kompakt. Jeg tror det bliver svært at finde en enhed der passer. 

Jeps, det er firkantet. Det var også derfor jeg spurgte til om der er nogen der ved hvordan kabinettet er udformet omkring enhederne, og hvilket materiale (alu, plast, træ?)? Altså om man kan modificere kabinettet til andre enheder, eller om man er nødt til at tildanne chassiset på en evt. afløser....?
Mvh.
Friman
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Feb 2011 at 16:57
Prøv at Google B&O CX100, derefter vis billeder... så kommer der noget frem :)
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Feb 2011 at 18:03
Har jeg prøvet, men der er kun med enheder monteret i. Det kunne se ud som om de sidder i noget støbegods af en art, plastik eller alu, men det er lidt ærgeligt at man ikke rigtig kan få fornemmelsen af det uden en enhed i.
Så ville det jo være nemmere og finde ud af om det kan moddes oder nicht...

Bliver sq nok nødt til at vente til jeg selv kan komme til at lure på dem, engang når jeg kan få dem hentet...
Mvh.
Friman
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Feb 2011 at 20:22
Som jeg lige husker, så er det et metalkabinet, som bliver RET svær at modificere til andre enheder.. men alt er jo muligt :) Jeg vil tro at der er 2-3 liter i kabinettet.. nok ikke ret meget mere... Det er ret solidt bygget.

Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Feb 2011 at 21:22
Der er et sæt tilsalg på DBA med lidt billeder
 
Jeg ved ikke om du kan se noget ud fra dette billed.
Michael
Back to Top
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2011 at 19:10
Hej
jeg står med nøjagtigt samme type højtalere hvor membranen er flækket og 4 af enhederne skal skiftes. Jeg er ligeledes meget interesseret i hvad man kan gøre ved de gamle men stadig flotte kabinetter.
Back to Top
Philip View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 13 Mar 2011
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Philip Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2011 at 19:42

http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi4-5/vn r/100740/

http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi4-5/vn r/103780/

http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi4-5/vn r/102300/

Fandt lige en side hvor disse her bliver anbefalet. Han havde selv brugt højtalerne i midten med overbevisende sussec Wink
Jeg tror sgu jeg gør det samme
 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2011 at 08:29
Jeg kom lige i tanke om at det faktisk ikke er 2 identiske bas/mellemtoneenheder i højtaleren originalt. De har forskellige modelnumre, og mener også den ene enhed har ventileret magnetsystem. Jeg synes altså det er synd at smide nogle Monacor enheder i sådan en højtaler. Enten så skal man få reppet de nuværende enheder med nye skumkanter, eller købe nye ved den lokale B&O forhandler. Jeg har arbejdet som montør hos en B&O butik, og har da skiftet enheder på i hvert fald 5 sæt. 

Mvh
Rune
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2011 at 08:43
Som trådstarter kan jeg lige tilføje, at jeg har fundet det "for svært/bøvlet" at modde kabinettet til andre og bedre enheder, som fx. SB eller SS, og det bliver derfor en restaurering til original, i stedet for modding...
(såfremt det overhovedet bliver til noget)
 
Dog har jeg fået det ud af det, at rent designmæssigt kunne jeg godt finde på at kopiere CX100 i et fremtidigt projekt. Har bare haft lidt svært ved at finde rektangulære alurør i den størrelse som skal bruges i sådan et tilfælde...
Mvh.
Friman
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2011 at 10:49
Originally posted by friman

Som trådstarter kan jeg lige tilføje, at jeg har fundet det "for svært/bøvlet" at modde kabinettet til andre og bedre enheder, som fx. SB eller SS, og det bliver derfor en restaurering til original, i stedet for modding...
(såfremt det overhovedet bliver til noget)
 
Dog har jeg fået det ud af det, at rent designmæssigt kunne jeg godt finde på at kopiere CX100 i et fremtidigt projekt. Har bare haft lidt svært ved at finde rektangulære alurør i den størrelse som skal bruges i sådan et tilfælde...
 
Hej Frimann
Hvis du vil have orginale enheder så kan de levers af DAT de har dem på lager.
 
Ellers er der nogle mulige enheder fra Parts Express her:
Hilsen
/JJO
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz