Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: delefilter til bil???
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


delefilter til bil???

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: delefilter til bil???
    Posted: 19 Feb 2011 at 15:40
efter at have været vidne til en gut på et andet forum, siger at man selv skla bygge sit filter til bilen, fordi det filter som er ned, ikke spiller ret godt, når man flytter det rundt
 
hvordan skal man så beregne det?
 
boberik, du laver jo bilgrej, du må på banen
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2011 at 18:30
Beregnes kan det i hvert fald ikke, men endnu mere interessant er om man kan bruge Clio her, til 2vejs deling kan man måske nogenlunde bruge det når man er interesseret i hvad der sker omkring 2500hz hvor delefrekvensen ca. ligger. og med en god gang gatening så er det spændende hvor mange reflektioner man undgår.

Busk


Edited by Busk - 19 Feb 2011 at 18:31
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2011 at 21:36
Er det ikke mere eller mindre fuldtoneenheder der sidder i de fleste biler?
 
Michael
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2011 at 21:42
ahhh fuldtoner det ville jeg ikke lige kalde det, når fx DLS kører med 18DB deling på deres komponentsæt
 
jeg vil prøve det en dag
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Feb 2011 at 07:36
Standard enheder ja, men der er ikke så mange af dem tilbage når de seriøse går igang.


Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Feb 2011 at 16:18
Altså jeg er selv igang med filter til min bil, og det er bare ikke let at få lavet nogle ordentlige målinger p.g.a alle refleksionerne, og endnu mere kompliceret hvis dine enheder sidder langt fra hinanden. Jeg deler kun passivt mellem mellemtonen og diskanten, resten er aktivt delt, selvom jeg faktisk har mulighed for 4 vejs aktivt. 

Mit råd vil være at få fat i en Pioneer P88II, så har du mulighed for 3 vejs aktiv deling 
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Feb 2011 at 01:45
Men er det en fordel at dele passivt?

I min gamle bil smed jeg to 6-9 tommer med diskant i midten i samt en sub, delt aktivt mellem 6-9 og sub.Og det lød faktisk rigtig godt, synes jeg. Tror virkelig ikke besværet med at dele selv kan blive retfærdiggjort af bedre lyd.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Apr 2011 at 08:17
Originally posted by Audra

Originally posted by Busk

Beregnes kan det i hvert fald ikke, men endnu mere interessant er om man kan bruge Clio her, til 2vejs deling kan man måske nogenlunde bruge det når man er interesseret i hvad der sker omkring 2500hz hvor delefrekvensen ca. ligger. og med en god gang gatening så er det spændende hvor mange reflektioner man undgår.

Busk

I min gamle bil smed jeg to 6-9 tommer med diskant i midten i samt en sub, delt aktivt mellem 6-9 og sub.Og det lød faktisk rigtig godt, synes jeg. Tror virkelig ikke besværet med at dele selv kan blive retfærdiggjort af bedre lyd.
Hvad hulen er det for noget Iphone lort der er kommet i mit indlæg????

Nå men vi er enige om aktiv deling er absolut at foretrække, da du ikke har nogen passive komponenter der sidder og æder energi ud af musikken.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Apr 2011 at 21:53
Rolig nu Busk!
 
Iphone har en skjult funktion?
Den kan fatisk også anvenses som en helt normal mobil telefon.
Der er dog nogle steder man ikke må holde på kassen, så virker den ikke så godt,
 
/JJO
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz