Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Upgrades iorden?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Upgrades iorden?

 Post Reply Post Reply Page  <12
Poll Question: Er det iorden at lave upgrades af højttalere, og ligge rå målinger
Poll Choice Votes Poll Statistics
4 [100,00%]
0 [0,00%]
0 [0,00%]
0 [0,00%]
You can not vote in this poll

Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Upgrades iorden?
    Posted: 18 Feb 2009 at 12:10
Hey,
 
Jeg er ikke bange for Torben. Jeg kender torben tilbage mange år. Han har handlet vare ved mig da jeg var ved qsound, og mig ved ham da han var ved tymphany. Tror jeg kender torben bedre end de fleste i brancen.
 
"Og det afgørende argument" > Jow, men det er heller ikke sjovt at side helt alene med alle sine venner :P
 
 
Jeg laver kun opdates på højttalere hvor jeg mener det kan svare sig. Dermed selv sagt, at den originale konstruktion ikke er god nok. Jeg fjernede alle mine kommenatere omkring frequence fra mine opgrades, da han spurgte pænt til sidst. Da jeg gjore det, skrev han på hans hjemmeside at man skulle passe på dårlige opdates på nettet. Så røg de på igen.
 
Btw, virker afstemningen nu?
 
DALI Concept 6 kommer forbi torsdag hvis alt går vel. Jeg laver et opgrade til manden og ligger mit filter ud, samt lidt målinger. Rå målinger må folk spørge efter, hvis de selv vil simulere et filter til konstruktionen. Lyder det ok?
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2009 at 21:47
Hej,
 
Jeg mener ikke der kan være nogle problemer i at poste rå-målinger. eftersom produktet er frigivet er alt jo principielt offentligt tilgængeligt. Jeg vil gerne se dem.
 
@Syncroniq: Gider du at eksporter data fra CLIO i dBSPL istedet for dBVThumbs%20Up
 
Husk! - Dali højttalere er ikke "normalt" designet til at have fladest response on-axis. Men man ved jo ikke med Concept serien. Det er nok ikke Hother Bak, som har designet den.
 
Mvh,
Senilix
 
 
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2009 at 22:51
Hey,
 
Jeg skal nok prøve og benytte dBSPL fremover :) Det smutter engang imellem :S
 
Ikon og Helicon har begge loudness effekt.
 
Der blev klaget over skinger diskant og mudderbas. Bassen spiller 5dB mere end mellemtoneområdet og diskanten endnu mere, på Ikon. Så mon ikke Concept er noget i samme boldgade.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2009 at 09:47
Hej Syncroniq,
 
Skinger diskant kunne tyde på for lav delefrekvens eller et filter, som ikke er stejlt nok ved den valgte delefrekvens og deraf øget forvrænging.
 
Dårligt defineret bas = dårlig afstemt refleks kabinet. Er du istand til at måle T/S parametre?
 
Jeg glæder mig til at se målinger Smile
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2009 at 10:19
Hej Syncroniq,
 
Jeg glemte lige at sige - husk at tage billeder når du har den skilt ad. Vi er vilde med billeder Tongue
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2009 at 11:08
Hey,
 
Der bliver taget billeder hele vejen igennem. Og ja, jeg kan måle Thiele/Small parameter med mit Clio. Jeg vil måle så meget som mulig, og fremligge det vi sammen mener vi kan forsvare, uden at få DALI på nakken. Måske jeg skulle høre DALI af hvad de føler er ok, og ikke er ok.
 
Nu må vi også se hvordan det går når han kommer forbi. Han skulle gerne komme idag omkring sp!setid. Så melder jeg lige tilbage i aften hvordan det gik.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2009 at 12:27
Hej,
 
Det vil selvfølgelig være hensynsfuldt at spørge Dali, men rent juridisk kan de vel ikke gøre meget når først produktet er frigivet og ingen prøver på at klone det med salg for øje.
 
Det kan vel betragtes som en meget grundig test og gennemgang Tongue, af den slags High-fidelity lavede i "gamle" dage, da bladet havde noget "tyngde".
 
P.S. Det skulle være jeg skulle måle mine Dali Minuet og System Audio igennem.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mar 2009 at 20:50
Hvad blev der af målingerne - valgte du at dukke nakken for DALI eller er det familiens nyakskaffede db-generator, der har opstrueret arbejdet? Eller kunne du bare ikke gøre det bedre Shocked
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2009 at 08:24
Hey,

Jeg har ville lave det flere gange, men så kalder pligterne. Jeg håber at få tid i dag. Så vidt jeg ved har vi ingen planer.

Jeg fik en god snak med LW fra DALI. Det uddyber jeg i mit indlæg.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz