Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Duelund synkronfilt med a>4
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Duelund synkronfilt med a>4

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Duelund synkronfilt med a>4
    Posted: 24 Mar 2011 at 08:13
Hej, Jeg køre lige lidt vidre på denne gamle tråd. Jeg har ikke sat mig meget ind i Duelunds synkron filter og beregnings måden, men kunne det måske være sjovt at få lov at måle på en højttaler som er lavet af Duelund. Jeg har dog ikke tilgang til sådan en.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2011 at 08:18
Hej Hylle,
 
Hvad er det du specifikt gerne vil måle?
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2011 at 12:41
Jamen, jeg tænkte bare på at måle frekvens kurver, for at se hvordan det summere. Sammen med måske nogle impuls målinger for at se at det arbejder fase/impuls korrekt. Jeg vil også gerne vide om han har alle enhederne polariseret ens. (Altså signal ind på samme plus eller minus terminal på de enkelte enheder)
 
 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2011 at 12:51
...power respons
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2011 at 17:34
Hej Hylle,
 
Et Duelund filter er ikke transient perfekt eller faseliniært. I en 3-vejs er mellemtone enheden fasevendt. Et Duelund filter har den egenskab at enhederne er i fase ved alle frekvenser. I det mindste teoretisk, hvis man ser bort fra bas-systemets og diskants naturlige afrulning i ydreenderne.
 
Filteret er efter min menning lidt "hyped up", men er da brugbart ligesom som så mange andre filtrer, hvis det er det man føler for.
 
Mvh,
Senilix  
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2011 at 19:59
Som USXX skriver så er power respons også interssant. Senilix du har sikkert ret i at hans filter er hyped, det skulle være mærkeligt hvis der ingen "drawbacks" skulle være ved netop hans system. Men man må sige han var god til at sælge varen over for andre, ikke mindst på nettet. Jeg er heller ikke overbevist om alle hans teorier, og jeg synes han gik op i mange små ting, hvor jeg synes han skulle finde løsninger på de store problemer først. Hans entusiasme og gå på mod, samt tro på egne ideer var imponerede.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz