Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Er LSPCAD en sikker vej til et godt resultat?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Topic ClosedEr LSPCAD en sikker vej til et godt resultat?

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Message
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
Direct Link To This Post Topic: Er LSPCAD en sikker vej til et godt resultat?
    Posted: 04 Jan 2011 at 23:50
Hej Michael..
 
Jeg forstår godt din vrede, og jeg syntes selv denne tråd er meget meget upassende, som jeg har skrevet fra starten. Mener især at man som forhandler skal tænke sig ekstra godt om hvad man skriver, og især når det er i denne boldgade..
 
Du skal på INGEN måde stoppe på foraet, du har lavet en lille svipser, med 1 enkelt filter, og hvad så? (Jeg viste godt det var dig der var manden bag filteret) Du har heldigvis ikke taget betaling for det, og som jeg kan læse mig til er det første udkast.
Du var med til vores Clio seminar, og hvad jeg kunne høre havde du god forståelse for højttaler opbygning mm. Det er sku trist at læse du mener du ingen chance har her, for det passer virkelig ikke. Dit eget projekt ser rigtigt fornuftigt ud, og som Ham Den Lange sagde til seminaret, så er det at bygge en højttalere et stort kompromis. Og du har valgt nogle kompromis med det nævnte filter, men du har desværre nok valgt de forkerte, sådan kan det gå..
 
Op med humøret og op på hesten igen, vi må formode der kommer en undskyldning fra Kappens side af.  
 
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2011 at 00:16
Hej,
 
Jeg må indrømme at min svede/rystetur er ved at være forbi, takket være dig Boberik... Clap
 
Jeg blev taget fuldstændig "off guard", hvilket måske kan være godt, men i dette tilfælde ikke så rart. Jeg har, ligesom mange her på forummet, stor passion for højttalere og lyd generelt, og anser mig selv som en der godt ved det basale i højttalerbyg. Jeg kan kun beklage for manglende ekspertise i det filter jeg foreslog til Kent, men jeg syntes det var en svær en at knække og han ville have et forslag på bordet hurtigt... beklager.
 
Det store minus i min søgen på fed lyd er at jeg næsten er alene om min hobby i min omgangskreds, ihvertfald hvad angår decideret højttalerbyg. Jeg har derfor kun mig selv og internettet at gøre erfaringer med. Jeg tilbød derfor Kent at få hans konstruktion målt, uden dikkedarer eller betaling, mest for måske at have en i området at dele denne dejlige hobby med.
 
Det var så en fejl, eller om ikke andet, et dårligt filterforslag...
 
BTW, super arrangement du/i der fik stablet på benene (CLIO), og helt sikkert man skal med til flere af denne slags... tak Smile
 
MVH
Michael M 
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2011 at 09:11
Hey,

Grunden til at jeg ikke fik svaret tilbage til gutten var, at jeg simpelhen ikke har tid. Jeg ville gerne hjælpe, men med to små børn og et krævende job kan jeg simpelhen ikke finde tiden.

Tror vi skal passe lidt på med den tråd her, inden den løber løbsk.
Jeg tror ik vi får noget ud af at fortsætte. Hvis nogen vil fortsætte, bør det gøres via private beskeder.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2011 at 11:32
Hej GlayZ3R 

Jeg er oprigtigt ked af at jeg har hængt dig ud herinde, det var ikke min intention, jeg anede ikke at det var dig der stod bag filteret. Jeg antog (på måske lidt for tynd baggrund) at det var en fra hifi4all, som ikke holdte til herinde der stod bag, da Kent fortalte mig at det var på hifi4all at han havde fundet hjælp.

Jeg kan nu forstå, at det har været Kent som har presset på med at få færdiggjort filtret og højttaleren og dermed måske også været med til at få sagt OK til et filter som ikke var helt færdig. Man bør, som du også skriver, ALTID lyttetrimme sine filtre inden man investerer en masse penge i komponenter.

Sådan som jeg forstod (misforstod) situationen, er det jo at Kent får tilbudt kvalificeret hjælp, hvorefter han antager at der er styr på tingene og alligevel ender op med et filter som mildest talt ikke er helt færdig. - Der tænkte jeg bare at hvis man er skrap nok til at sige man kan, så er man vel også klar til at stå ved det man har lavet. Ellers ender det jo bare som X-factor, hvor der kommer en teenager (som vil være den næste justin timberlake) ind til Blackmann som til sin overraskelse får at vide: "du kan satme ikke synge" og derefter blive rasende. Jeg undskylder meget måden dette blev gjort på, det er som jeg har nævnt tidligere, grundet en antagelse som ikke var tænkt igennem. Jeg kan sagtens forstå din vrede, jeg var også selv blevet tosset.

Til det med at vi har solgt Kent filterkomponenter som var fundet fra en internetberegner. Kan jeg ikke forstå hvorfor er mit ansvar, jeg anede det ikke engang på det tidspunkt at det blev bestilt. Når der kommer en ordre ind på vores side, pakker og sender vi den hurtigst muligt, jeg kan ikke se hvordan det kunne eller skulle være anderledes. Jeg kan dog fortælle dig, at han har fået ombyttet hans komponenter til det filter du lavede til ham, så han har ihvertfald ikke tabt nogle penge på den sag.

Til det rent tekniske, synes jeg da at vi skal fortsætte i Kent's tråd, så kan det jo gå hen og blive lærerigt. Jeg opretter en kommentar derinde.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz