Forum Home Forum Home > Software > Målesoftware
  New Posts New Posts RSS Feed: CLIO Lite med Windows 7?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


CLIO Lite med Windows 7?

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: CLIO Lite med Windows 7?
    Posted: 01 Jan 2011 at 23:18
Hej folkens og godt nytår.

Er der andre end mig som har svært ved at få Clio Lite 8.0 og windows 7 til at køre sammen ? 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 11:38
Hey,

Jeg har en Windows 7 maskine hvor jeg har installeret Clio programmet. Men kun til at åbne filer med. Jeg har ikke haft selve boxen sat til. Men programmet virker fint på min 64 bit Windows 7.

Hvad er problemet? Kan den ikke finde boxen? Er det driveren der ikke vil installeres.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 11:55
Jep. Clio kan sagtens installeres på win7. Har jeg selv gjort.

Men at få det til at køre med målinger og cliobox, er ikke muligt så vidt jeg ved. 

Jeg har prøvet næsten alt for at få det til at køre på win7 64bit og mailet med audiomatica (som siger at det ikke er muligt) og intet har lykkedes.

Idag har jeg en dedikeret XP maskine med CLIO på.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 12:04
Hey,

Hvor går det galt? Er det driveren der ikke vil installeres?

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 12:11
Originally posted by syncroniq

Hey,

Hvor går det galt? Er det driveren der ikke vil installeres?


Ja og hvis man snyder den ind, fungerer den ikke korrekt. virtuelle skriveborde osv. virker heller ikke fordi driveren stadig skal installeres på std platformen.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 12:22
Hey,

Problemet ofte med virtuelle maskiner er at OS ser en kunstig hardware. Det er meget få Virtuelle maskiner der lader OS se direkte ned på hardwaren på host OS.

De skal jo bare nokke sig sammen dernede og lave en Windows 7 driver. 
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 13:11
Ja problemerne er præcis som kappen beskriver det.

Jeg kan heller ikke finde nogle opgraderinger til lite boxen, som vil kunne køre med win 7.

Jeg har en XP liggende. Så næste spørgsmål er hvordan man lettest får den over på og fjernet win 7 ? 

Og tak for svarene. 
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 16:56
Hej Boberik
 
Hvilken version af Windows 7 er der installeret på den PC?
I de fleste windows 7 er det muligt at installere en windows XP uden at fjerne Windows 7
Når man så har behov for at køre et program i XP mode startes der en virtuel XP, hvor dette progem køre i, men der er fuld adgang til diske og nætværk.
 

Windows Virtual PC http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/

Jeg håber at dette løser jeres problemer !
 
Hilsen JJO
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 16:59

Hej igen

 
Der er også dette lille trik: 

Secret No More: Revealing Windows XP Mode for Windows 7 Secret No More: Afsløring Windows XP Mode til Windows 7

 
/JJO
 
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2011 at 18:09
JJO - Problemet er bare at det er driveren som ikke er kompatibel med 7. Virtuelle styresystemer kræver stadig at hardwaren genkendes i det styresystem som det er baseret på, altså kan du ikke i det virtuelle system finde nyt hardware.



Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz