Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Scan Speak / SB konstruktion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scan Speak / SB konstruktion

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Message
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scan Speak / SB konstruktion
    Posted: 30 Maj 2011 at 20:52
flot arbejde.... er det et kegle-/tragte-formet kammer du har lavet til mellemtonen??
Jeg har nemlig været doven og kun lavet mit cylindrisk Smile
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maj 2011 at 21:59
Originally posted by Digital_thor

flot arbejde.... er det et kegle-/tragte-formet kammer du har lavet til mellemtonen??
Jeg har nemlig været doven og kun lavet mit cylindrisk Smile


Jeps det er det..

Jeg har lavet det mere eller mindre rundt kegle formet indvendigt med glasfiber, og udvendigt er det lidt kantet. Det er dog ikke helt færdigt endnu. Og bliver muligvis lavet lidt om. 
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maj 2011 at 22:49
cool... det skal jeg også have lavet næste gang. det er jo de små detaljer som giver det sidste Smile
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2011 at 16:42
Så fik jeg lavet lidt målinger og et udkast til prøvefilter. Er selvfølgelig meget interesseret i at se andre forslag, så kom glad :-)



Edited by Boberik - 16 Okt 2011 at 16:52
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2011 at 16:51




Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2011 at 22:49
ser sgu egentlig godt ud, men hvorfor har du den underlige bule på din XFER FUNC? er det gating der skinner igennem der?

jeg kan så fortælle dig at vienna acoustics strauss er lavet som en 2½ vejs med et dicideret submodul på til supplement

jeg ville selv starte med noget lignende til at starte med, ikke at det ikke kunne fungere, men selvom jeg havde 2*5,25 der gik helt i bund, så var der slet ingen punch i bassen, der havde jeg en xls i siden

derfor har jeg revideret mit projekt og valgte en helt anden bas da xls og xxls er alt for langsomme, og var helt mudrede

YDERMER er jeg ved at kassere mit projekt endnu mere, men det en anden sag

men det ser spændende ud
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2011 at 22:54
Originally posted by ronnie rasmussen

ser sgu egentlig godt ud, men hvorfor har du den underlige bule på din XFER FUNC? er det gating der skinner igennem der?

jeg kan så fortælle dig at vienna acoustics strauss er lavet som en 2½ vejs med et dicideret submodul på til supplement

jeg ville selv starte med noget lignende til at starte med, ikke at det ikke kunne fungere, men selvom jeg havde 2*5,25 der gik helt i bund, så var der slet ingen punch i bassen, der havde jeg en xls i siden

derfor har jeg revideret mit projekt og valgte en helt anden bas da xls og xxls er alt for langsomme, og var helt mudrede

YDERMER er jeg ved at kassere mit projekt endnu mere, men det en anden sag

men det ser spændende ud


Bulen på xfer kan jeg nok ikke gøre så meget ved, jeg regner ikke med målingen under 500 hz, så det bliver næsten ren og skær lytning den del bliver lavet af. 

Jeg er ikke nervøs for de 2 SB'ere. Har hørt sådanne 2 spiller, og der er masser af punch, det er i hvert fald ikke det de mangler, og de går også rigeligt dybt til mit behov. 

Jeg har været ved at samle filter her til aften, men mangler lige 2 spoler, så dem må jeg lige ind i DAT og hente i løbet af ugen. 
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2011 at 22:59
Originally posted by Boberik

Originally posted by ronnie rasmussen

ser sgu egentlig godt ud, men hvorfor har du den underlige bule på din XFER FUNC? er det gating der skinner igennem der?

jeg kan så fortælle dig at vienna acoustics strauss er lavet som en 2½ vejs med et dicideret submodul på til supplement

jeg ville selv starte med noget lignende til at starte med, ikke at det ikke kunne fungere, men selvom jeg havde 2*5,25 der gik helt i bund, så var der slet ingen punch i bassen, der havde jeg en xls i siden

derfor har jeg revideret mit projekt og valgte en helt anden bas da xls og xxls er alt for langsomme, og var helt mudrede

YDERMER er jeg ved at kassere mit projekt endnu mere, men det en anden sag

men det ser spændende ud

det var nu ikke de to 5" du har valgt jeg var urolig over, men mere for at fortælle dig at vender man bassen i siden har det måske den effekt at man mister punchen

er ret overbevist om at det bliver bedre på den måde du laver det nu

hvis det er muligt kunne jeg godt tænke mig at lytte den diskant engang ved lejlighed.....


Bulen på xfer kan jeg nok ikke gøre så meget ved, jeg regner ikke med målingen under 500 hz, så det bliver næsten ren og skær lytning den del bliver lavet af. 

Jeg er ikke nervøs for de 2 SB'ere. Har hørt sådanne 2 spiller, og der er masser af punch, det er i hvert fald ikke det de mangler, og de går også rigeligt dybt til mit behov. 

Jeg har været ved at samle filter her til aften, men mangler lige 2 spoler, så dem må jeg lige ind i DAT og hente i løbet af ugen. 
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Okt 2011 at 23:04
okay på den måde, ja altså det er vel mest optimalt at have bassen på fronten, men jeg ville godt have en small højttaler, så måtte jeg jo gå på kompromis. 

Jamen de står vel klar om 1 måned ca, og det er i kbh.. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz