Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: The Conductor Grande
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


The Conductor Grande

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: The Conductor Grande
    Posted: 21 Dec 2010 at 08:50
Originally posted by Neeper

Ja, som vi har været inde på for længe siden Busk, så ville jeg lave dem sådan her:

4 x 22W 2 x 12M og R29


Så kan du jo altid lave nogle kasser med de 15" SB hvis du synes der mangler lidt dybbas... Wink
lidt henad den stil jeg vil bygge med buede sider og 4 gange 26w samt 2 x 18w ell lignende ss samt nok en d3004
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Dec 2010 at 09:12
Hey,

Hvordan vil i koble de 12M ? Findes de ikke kun i 4 ohm?
Troede det var no-go at serieforbinde 12m.

Men super fed tegning. Er det det nye paint der følger med windows live? Tongue
blender?
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Dec 2010 at 12:16
Syncronic, har selv haft et par 8ohms (købt af en gut der havde adskillige), så hvis man hører SS ad, skulle det nok kunne lade sig gøre.
 
Men fed højttaler Neeper. Hvilket program har du brugt ?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Dec 2010 at 12:46
Hey,

Prøv og se her :

Og denne her :



Edited by syncroniq - 21 Dec 2010 at 12:48
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Dec 2010 at 16:55
Originally posted by Mik112

Hej Busk,
 
15M... Må medgive at den aldrende 15M'er er et meget positivt bekendtskab, og 2 af dem gør helt sikkert oplevelsen endnu bedre - så et godt valg.
 
22W... Har lige solgt mine... Æv. Ellers Verdens Frækkeste 8" Højttaleenhed- også rent visuelt.
 
Diskant.... Kender ikke modellen. Prøv evt. m. 2 stk. diskanter...trods reglerne.
 
Kan ikke umiddelbart læse hvor du vil dele 22W'erne nedad mod SB. Er du sikker på at 1 stk. SB pr. side kan levere tryk nok? - prøv at ramme 88-90dB/1W/1m denne gang - så vælter kunderne ind i butikken Smile.
 
Anyway bevæger din konstruktion sig op i en fysisk størrelse (og 4 kabinetter) hvor Holger4's principper også spiller med på den gode måde. Hvor mange L/netto ender "Le' Grande" samlet i?

Nej det kan du ikke læse da det er noget målinger vil vise, normalt, nu vil deling komme til at ligge så lavt så det er ret svært at måle, men 45-60hz vil jeg tro.

2 diskanter vil jeg aldrig i livet kaste mig ud i, en så stor og dyr konstruktion skal ikke lide under noget der med sikkerhed vil gå galt.

Hvis den blev passiv ville følsomhed ramme 88dB, men nu bliver den fuldt aktiv, delt digitalt med nogen meget fine sager, og hver højttaler får 2*500 og 2*250w indbygget, Audiowatt moduler. Så det betyder i virkeligheden ingenting Big smile.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Dec 2010 at 16:57
Originally posted by JAV

Hey Busk.

Ser fedt ud. Fedt nok at du kigger på en aktiv løsning - kender dog ikke til GS' produkter. Jeg er selv igang med digital korrektion, og har hørt et digital korrektion setup ved Eton enheder ved en gut i Tyskland. Det lød for vildt. Det er nok det vildeste jeg har hørt. Prøv evt. at kaste et blik på den løsning.

Ja det giver jo en masse muligheder, det bliver ikke GS produkterne alligevel, men noget der er temmelig meget bedre men som ikke eksistrerer endnu Wink.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Dec 2010 at 17:02
Originally posted by Neeper

Ja, som vi har været inde på for længe siden Busk, så ville jeg lave dem sådan her:

4 x 22W 2 x 12M og R29


Så kan du jo altid lave nogle kasser med de 15" SB hvis du synes der mangler lidt dybbas... Wink
Den er også lækker, men lidt tøse agtig LOL, og så er det jo lavet før, du kender mig efterhånden og ved jeg gerne går lidt andre veje Wink.
Og så er jeg træt af for lidt membran areal på diskanten, der skal prøves noget nyt.

Busken
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Dec 2010 at 17:04
Originally posted by syncroniq

Hey,

Prøv og se her :

Og denne her :

Ja rockport laver sindsygt fede højttalere Clap
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Dec 2010 at 10:46
Originally posted by syncroniq

Hey,

Hvordan vil i koble de 12M ? Findes de ikke kun i 4 ohm?
Troede det var no-go at serieforbinde 12m.

Jeg har hørt et sæt med 2 12m i serie, en r29 og 2 stk. 22w. Det spiller frygteligt godt, så det kan altså lade sig gøre, uanset om "man må" eller ej...

Originally posted by syncroniq

Men super fed tegning. Er det det nye paint der følger med windows live? Tongue
blender?

Hvis jeg kender Neeperen ret, så er det tegnet i Rhino, og reenderet i Maxwell...
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Dec 2010 at 10:56
Originally posted by Busk

Originally posted by Neeper

Ja, som vi har været inde på for længe siden Busk, så ville jeg lave dem sådan her:

4 x 22W 2 x 12M og R29


Så kan du jo altid lave nogle kasser med de 15" SB hvis du synes der mangler lidt dybbas... Wink
Den er også lækker, men lidt tøse agtig LOL, og så er det jo lavet før, du kender mig efterhånden og ved jeg gerne går lidt andre veje Wink.
Og så er jeg træt af for lidt membran areal på diskanten, der skal prøves noget nyt.

Busken

Nu må du ikke misforstå mig, for jeg synes også dit projekt er fedt, men jeg havde helt klart lavet Neepers udgave. Det virker mere "prof" i design og sammensætning. Som jeg forstår det, så er det primært mtm sektionen du er uenig i, og der kan du jo bare skifte 12m og r29 ud med 15m og en amtér.
Subben kan du jo stadig lave ved siden af såfremt du ikke synes det er bund nok...

Rent designmæssigt synes jeg at Neeper rammer tættere på de linier du selv har i Conductoren, så hvis man skal snakke rent slægtskab, så vil Neeperens udgave mere ligne en "naturlig" storebror...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz