Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Brance forhold
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Brance forhold

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brance forhold
    Posted: 18 Dec 2010 at 22:31
Hey,

Her kan i skrive hvad i mener er ok og hvad ikke er ok for brancefolk på dette forum.
Alle posts vil blive læst, og taget med når vi laver nogle fælles regelsæt.

Skriv hellere for meget end for lidt. Gerne med ord om hvor i mener grænserne er.
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 22:36
Jeg synes det er 100% ok, at branchemedlemmer deltager på ligefod med alle andre, SÅLÆNGE, at de gør opmærksom på deres tilhørsforhold (som kappen gjorde i bemeldte tråd), når de kommer med forslag. Samtidig ser jeg gerne, at de argumenterer sagligt, når de foreslår deres egne produkter.

Branchemedlemmerne sidder inde med en stor viden og de bør ikke handicappes - det er en skam!
Back to Top
Eriek View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Jebra Audio

Joined: 05 Maj 2010
Location: DK
Online Status: Offline
Posts: 96
  Quote Eriek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 23:23
En vigtig faktor er vel at branchemedlemmer ikke sviner hinanden og forøvrigt opføre sig sobert. Man bliver selvfølgelig nød til at svare på spørgsmål også hvis det omhandler egne produkter. Bliver svaret for besnærende kan det jo foregå via PB.

mvh.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 23:29
Hey,

Noget jeg tror der er vigtig er, at det brancemedlem der ikke er repræsenteret i tråden ikke føler sig angrebet. Når et brancemedlem anbefaler sine egne produkter frem for en konkurrent, mener jeg man bør være grundig i at forklare, hvordan ens indlæg bør læses. Det mener jeg personligt (!= lov) kappen gjorde i tråden. Men jeg vil meget gerne hører flere meninger. Hvis i ikke vil skrive her, så send det på en privat besked. Alle skal høres.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2010 at 00:20
Som jeg har skrevet tidligere mener jeg ikke branchemedlemmer bør nævne egne produkter i trådende. Lyd er subjektivt og dermed mange forskellige opfattelser af hvad der er godt eller dårlig, så der er da helt sikkert nogle der vil mene Scan Speaken er bedre end SB til dette formål. Lad os sige at Frequence / DAT havde en profil herinde, så vil de vel et eller andet sted føle sig trådt over tæerne ved at en anden forhandler snupper et evt salg.

Jeg er udemærket klar over at Kappen er en meget meget kompetent herre, men jeg mener også bare har man sagt A må man også sige B. Der er nogle konsekvenser ved at skrive på et fora når man er en smule "farvet" Og da alle jo herinde er klar over hvad Kappen forhandler, kunne brugeren så selv stille spørgsmålet privat eller ligende. 

"JEG synes at den har bedre mellemtone end 18W og det er altså heller ikke uden grund at man ser den sidde i flere af Wilsons højttalere."

(Det opfatter jeg som en salgsreplik)


Jeg skrev udelukkende min mening, fordi Kappen selv lagde op til det og bad om det, ikke for at skabe en kæmpe diskussion. Vi er heldigvis ikke ens, og derfor vil der også være mange forskellige meninger. 

Fx. den måde USSX skriver på herinde er helt perfekt i mine øjne. Han kunne sikkert sagtens "sælge" produktet, men det er jo langt fra tilfældet, sådan bør det være.  

Frost:

"Men jeg er dog lidt i tvivl om dig boberik? har du noget med DAT at gøre? Jeg har faktisk fået det indtryk at du render en del derinde og enten hjælper til eller har et godt forhold med dem? Ikke at der er noget galt i at være gode venner med en forhandler (der er vi vel alle sammen på et eller andet plan). "

Det har vel ikke så meget med sagen at gøre? Jeg er vel ikke den eneste der opholder mig i DIY butikker? Henrik kender mit forhold til DAT, (Hvilket ikke er brancherelateret) og jeg har ikke mere med DAT at gøre end fx Henrik har. 


Edited by Boberik - 19 Dec 2010 at 00:25
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2010 at 07:13
Egentlig kan jeg ikke se problemet, kappen gjorde kun en fejl og det var at gøre opmærksom på det i tråden, hvis han ikke havde gjort det så var der ikke startet nogen snak om det.

Med det ry kappen har, har han bare givet sin mening om hvad der er den bedste enhed til jobbet, enheden kan købes i i hvert fald 2 andre butikker også.

Men det vil altid være et farligt emne, men jeg syntes ikke man kan tage alt sort og hvidt, men også kikke på hvordan personen opfører sig i trådene.

Og så er vi alle voksne mennesker der kan sortere lidt i tingene selv Smile, så føler man det går for tæt på ens egne principper så lad være med at bruge rådet og lad den ligge der.

Busk


Edited by Busk - 19 Dec 2010 at 07:14
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2010 at 14:49
Personligt kan jeg ikke se noget problem i, at Kappen ytre sine meninger/erfaringer omkring emner, der er relevante for emnet i en tråd, som en anden bruger har startet. Så længe han gør tydeligt opmærksom på de økonomiske interesser han har i brancen og dermed trådens emne. Det må så være op til den enkelte bruger at vurdere hvor meget salgsgas der evt. er i hans indlæg.
Jeg mener, at det vil være et stort nederlag for dette forum, hvis brancemedlemmer ikke må deltage i debatten. Da de jo sidder med en stor viden inden for emnerne, der diskuteres.
 
Jeg ser det derimod som langt mere problematisk, at Kappen har en dobbelt rolle her på forumet. Idet han som forhandler af SB-acoustics produkter har en økonomisk interesse i dette mærke, samtidigt med at han er medlem af "Admin Group". Der jo en fare for, at den rosende omtale, der er af SB's produkter, her på siden opfattes som reklame.
Back to Top
Kimschips View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 16 Dec 2008
Location: 4700
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Kimschips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2010 at 15:36
Jeg syntes vi har et rigtigt godt forum generelt. Folk herinde er gode til at bevare den saglige tone og ikke komme med mudderkastning og andre negative ting. Som f.eks ....4... kan byde på.
 
Jeg nyder meget kappen giver så meget og alt hans arbejde og projekter er jo flot dokumenteret og hans adgang til rigtigt målerum er også fint.
Det er ok han sælger også, bare forrummet ikke begynder at reklamere direkte så.
 
Lad os som ham_den_lange siger definere mere omkring admin regler
 
 
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2010 at 17:24
Hey,

Frost, kappen og mig får lige snakket sammen om hvordan vi gør fremover. Om vi skal lave nogle simple retningslinier/guidelines for brancerelaterede folk som alle kan godkende. Vi har også snakket om Kappens admin funktion. Han blev admin før RABU og det har fungeret fint ind til nu. Der er så lidt at modderer herinde at det er stort set ligegyldigt rent funktionelt. Men det er også noget vi får på plads inden længe. 

Det er meget vigtigt for vores forum at alle kan ydre sig, og hjælpe til. Det er også vigtig at folk ikke føler de har mundkurv på, samt andre ikke skal føle sig trådt på. 

Vi har snakket lidt løst om at vi indtil vi får ting på plads, går efter følgende....

Er man brancerelateret, må man gerne vejlede alle indlæg. Omhandler tråden et konkurrenrende produkt, må man gerne nævne problematiker, men ikke anbefale egne produkter. Det kan man så gøre i en privat besked hvis man ønsker det. I tråde hvor ens eget fabrikant optræder, må man skrive som man vil så længe det er gjort pænt selvfølgelig.

Hvad siger folk til det, indtil vi får fastsat nogle guidelines?
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2010 at 17:34
Thumbs Up
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz