Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Noget nyt og spændende
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Noget nyt og spændende

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Noget nyt og spændende
    Posted: 18 Dec 2010 at 11:50
Jovist, men jeg registrerer ikke hornlyd i nævneværdig grad på de nævnte modeller - det er uden tvivl målbart!

Der skal ikke herske tvivl om, at SS, SB, Vifa mv. er uhyre velkonstruerede og ingeniørmæssigt helt iorden, men der findes enheder 'derude' som kan noget helt specielt - og det giver individualitet...
Back to Top
Eriek View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Jebra Audio

Joined: 05 Maj 2010
Location: DK
Online Status: Offline
Posts: 96
  Quote Eriek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 13:38
Jeg ville rigtig gerne se AE-speaker i DK som vel er noget af det eneste som er rigtig godt hvis man arbejder med dipole ht.

mvh.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 22:16
Hey,

Eriek > Har du et link?

Jeg tror problemet er, at hvis man skal importere noget nyt, kommer der en ekstra pris på fragt, og vi danskere er vanedyr så det gør noget. Jeg tror næppe man kan få en forretning op og køre på noget folk ikke kender. TAD er jo ikke billige. Og hvis du som forhandler eller importør skal have lidt styr over sin forretning, bør man ikke tage alt for meget forskelligt ind. Det giver rod og endnu mindre ordre ved hver leverandør => højere priser.

SÃ¥ jeg tror svaret findes dels i at vi er noget stædige bæster (danskere) der ikke lige prøver noget nyt, og sÃ¥ er der det forretningsmessige. 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 22:19
Originally posted by syncroniq

Hey,

Eriek > Har du et link?

Jeg tror problemet er, at hvis man skal importere noget nyt, kommer der en ekstra pris på fragt, og vi danskere er vanedyr så det gør noget. Jeg tror næppe man kan få en forretning op og køre på noget folk ikke kender. TAD er jo ikke billige. Og hvis du som forhandler eller importør skal have lidt styr over sin forretning, bør man ikke tage alt for meget forskelligt ind. Det giver rod og endnu mindre ordre ved hver leverandør => højere priser.

SÃ¥ jeg tror svaret findes dels i at vi er noget stædige bæster (danskere) der ikke lige prøver noget nyt, og sÃ¥ er der det forretningsmessige. 

Det er de her lambda motorer


Back to Top
Eriek View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Jebra Audio

Joined: 05 Maj 2010
Location: DK
Online Status: Offline
Posts: 96
  Quote Eriek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 22:53
Ja det er det gamle Lamda, som nu hedder AE-speakers. De skulle være ualmindelige gode i OB og IMF. Og ja de er pænt dyre at få til DK. men ikke meget dyre end andre gode enheder som handles i DK. men formodentlig bedre til OB brug.

mvh. 
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 22:59
Syncroniq: Tror du rammer problematikken meget godt. Enhederne behøver ikke være særlig kostbare (TAD-priser)... det kunne bare være rart at se lidt variation i det, der bliver spyttet ud, både fra fabrikkerne, men også fra alle os DIY'ere.

Mange herinde arbejder efter de samme principper (ingeniørmæssige) og det gør det godt nok lidt kedeligt i længden. Intet ondt om ingeniører (jeg er selv ingeniørstuderende!)
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 23:06
Hey,

Som nogen ved, har jeg selv været i brancen og ved hvor svært det er at få noget igang. Da vi indførte Peerless XLS enhederne til bilstereo brancen var folk sindsyg tilbageholdende. "Peerless... dansk?... arhhh...". Folk var vandt til bestemte enheder som de havde fået afvide var gode (mange af dem var også ganske fine enheder). Vi fyrede over 100.000kr af på at markedsføre peerless bilstereo enhederne (Definition kombosæt, resolution basser og XLS) i dk. Da QSound mistede distributionen stoppede bilstereo fra videbæk ca samtidigt. Først idag er det ved at sive ind ved de unge, at når de kommer forbi en XLS til bilstereo, er det faktisk en rigtig fin enhed.

SÃ¥, det er op, op og mere op af bakke. 

Men jo, det kunne være fedt hvis udvalget var sjovere. Det er jo altid sjovt at prøve nye og spændende produkter. 
Back to Top
Eriek View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Jebra Audio

Joined: 05 Maj 2010
Location: DK
Online Status: Offline
Posts: 96
  Quote Eriek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2010 at 23:11
NÃ¥ IMF var en forkert forkortelse, IB her er et link til en af dipole basserne.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz