Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: stooooor scan speak
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


stooooor scan speak

 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: stooooor scan speak
    Posted: 30 Dec 2010 at 14:27
Originally posted by Neeper

Hey.. Som mange har skrevet, Revelator 26W (den gamle Scan Speak, ikke de nye Scan Speak Discovery 26W som er Peerless XXLS med nyt navn) lyder bedst. 8 stk i den rigtige volumen basrefleks kan spille så højt at vinduerne flyver ud. Du har ikke brug for de der XXLS enheder, de har alt for høj masse og stive ophæng til at spille rigtig bas, og du kommer ikke til at mangle lydtryk. 

Bas på rigtig musik ligger fra 40 - 150 Hz, XXLS er gode under 40 Hz, men ikke særligt gode over. Hvis du vil flytte en masse luft under 40 Hz på film, så lave en sub, her kan 12 XXLS være et godt valg, men ødelæg nu endelig ikke dit super projekt med XXLS isteder for 26W. 

Det du overvejer er at droppe dine Ferrari 458 konstruktion til "fordel" for en Ford Mustang motor og ballondæk Wink

Mvh Kim

Clap precis
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2010 at 15:10
Helt enig med de andre. 26W ("gamle" scanspeak, i mit tilfælde alu 4867) er en suveræn enhed. Har aldrig haft bedre/renere bas i mit setup. De spiller hurtigt og meget dybt hvis rummet tillader det. XXLS 10" har jeg så til mit bio setup. Spiller mega dybt og er god til film, men slet ikke til musik.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2010 at 15:56
ja ok man kunne jo altid bygge 2 subs med xxls og 3 x 300 watt udelukkende til film ...og 4 hvis det ikke er nok ...har jo i forvejen 7.2 ...siger en million gange tak for inputs og er nu næsten fast besluttet på 26 w 4867
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2010 at 16:17
Originally posted by heltedellen

ja ok man kunne jo altid bygge 2 subs med xxls og 3 x 300 watt udelukkende til film ...og 4 hvis det ikke er nok ...har jo i forvejen 7.2 ...siger en million gange tak for inputs og er nu næsten fast besluttet på 26 w 4867
Velbekomme, en mening kan man altid få LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2010 at 20:44
Den originale SS26W pap sag en een af dette univers strammeste, hurtigste, letteste og mest præcice 10" basser til brug i 20-400Hz området. Den kræver volumen mellem 60 og 150L samt en monsteramp, - men så leverer den også varen tight og kælderdybt.... Thumbs Up
 
Godt Nytår herfra, drenge og tøser Smile
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2010 at 23:48
Originally posted by heltedellen

ja ok man kunne jo altid bygge 2 subs med xxls og 3 x 300 watt udelukkende til film ...og 4 hvis det ikke er nok ...har jo i forvejen 7.2 ...siger en million gange tak for inputs og er nu næsten fast besluttet på 26 w 4867


Nu har jeg ikke været tråden helt igennem, men hvis du ikke skal på brugtmarkedet eller allerede har enhederne, opdagede jeg lige dette tilbud på enheden, du søger:
http://frequence-shop.dk/produkter/16-scanspeak-revelator/641-26-cm-bas-4-ohm-alu/

Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2011 at 17:44
Originally posted by kappen

Jeg må sgu  nok indrømme at jeg ikke er specielt begejstret for de Eton mellemtoner. Jeg er i høj grad enig i Zaph audio's konklusion:

"Comments: The Eton 5-880 has a multi-layer cone with a hollow hex core. The response curve is relatively smooth but will require a RLC notch to tame a breakup node. Harmonic distortion is average, and due to the 3rd order harmonics induced by the breakup, I recommend a 2kHz crossover or lower. In the build quality dept, the frame is nothing special. I would expect venting behind the spider at this price point, but it's solid with no airflow. The surround rubber is inset from the outer frame metal and looks like it doesn't fit quite right, but that really only affects the visuals. Overall, there's much better drivers out there for this kind of money. Tested May 2006."

Som skrevet tidligere, syntes jeg virkelig ikke man skal komme med den slags kommentare til et konkurrerende mærke, når man er forhandler. 

I øvrigt syntes jeg Zaph Audio laver mange gode test, men også mange jeg slet ikke er enige i.. 

fx: Peerless 830656, så god er den enhed slet ikke i mine øjne. 

iøvrigt, bliver den omtalte mellemtone brugt i højttalere til en pris på den anden side af 100.000, så helt dårlig en enhed er det vel ikke. 


Edited by Boberik - 11 Jan 2011 at 17:46
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2011 at 07:01
så fik jeg diskanterne hjem ss 2 styk ss d3004 662001
hvordan smider man billeder på ??
fik også dele til mine zappulse som jeg har tænkt mig at bygge ind i projektet
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Feb 2011 at 22:56
så fik jeg ogs mellemntoner og basser er på vej ...samt diverse løse dele til projektet ...på vej mod et resultat så er glad
blev d3004 ...sb acoustics 17 cm mellemtoner og scanspeak 26 w 4867 basser
vil drive dem aktivt med 3 styk zappulse 2.3se i hver
har bestilt et dbx 234 xl filter 3 vejs
men fik et shok da jeg var færdig med at bestille småting som skruer stik kabler internt muffer krympeflex osv osv ...3500 bare på den post  
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2011 at 11:21
så kom der legetøj i huset
8 styk 26w 4867 ...hmm hvorfor kan jeg ikke indsætte billeder
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz