Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: stooooor scan speak
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


stooooor scan speak

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 11>
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: stooooor scan speak
    Posted: 21 Dec 2010 at 12:09
nåååå ok troede du mente jeg skulle sætte en modstand på ggg
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Dec 2010 at 16:48
hvad med peerless xxls ...den ser ud til at ku tåle lidt skrald ...og er vel lige så lineær i de lave frekvenser som de ande enheder ss og sb ...hvor mange liter skal den ha (skal altså lære det der med udregning af liter)
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Dec 2010 at 17:17
Hvis det er en XXLS 10", skal den have omkring 25 liter lukket og 40 portet, cirka. Men jeg ville da snuppe SB basserne, det da jo er en decideret bas  enhed hvorimod XXLS, eller 26W nu om man vil, er mere en subenhed. 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Dec 2010 at 12:52
jo men det er vel heller ikke så tosset at den kan gå dybt ned ....og deler jo mellem 100 og 250 hz hvilket stadig ikke er et problem for subbasser ....eller er der andet jeg har overset ss
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2010 at 19:22

ville 2 stk 12 tommer xxls ikke passe fint til de 55 liter pr enhed ...koster jo kun minimalt extra hvis noget overhovedet ....og kabinettet skal kun være 2 cm bredere for at enhederne kan være der

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2010 at 19:45

hmmm hører fra flere at de ville vælge 26w til enhver tid ....hvad siger i herinde

 

Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2010 at 20:46
Hey,

Som jeg ser det, er XXLS enhederne hjemmebio enheder der kan tåle en masse høvl. SS basserne er mere musikalske. Dog kan Peerless enhederne spille fint.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2010 at 21:27
ja jeg tænkte netop på det højere max spl og dybere frekvens da de også skal bruges til film ....gerne så vinduerne er på vej ud af rammen ggg
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2010 at 21:34
og angående effekt har jeg 2 acurus a250 på 250 wattx2 pr stk vedvarende 8 ohm ...plus jeg har 2 zappulsemonoblokke som lige skal ha softstart monteret og loddes sammen ....forhåbentlig rigeligt effekt
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Dec 2010 at 08:07
Jeg tror at du er i en lidt svær situation, fordi du vil både have høj spl og highend lyd. Jeg vil til enhver tid selv vælge en 26W, da den lyder NOGET bedre end en XXLS, men den har så også nogle begrænsninger i form af lav belastbarhed og krav om store kabinetter.
Jeg har både en XXLS og en 26W til at ligge på hylden, så jeg har direkte erfaring med begge enheder. IMO er en XXLS en FED biosub/autohifi enhed, som virkelig kan flytte noget luft (især i portede kabinetter), men havde helt klart valgt at bruge scanspeak enhederne i stedet for.
Jeg havde engang 2 stk 26W alu monteret i min bil i lidt for små lukkede kabinetter. Det lød rigtig fint, men belastbarheden er OVERHOVEDET ikke som en XXLS. F.eks i introen på Eagels - hotel California unplugged, der kunne jeg snildt få dem begge til at give ubehagelige mekaniske lyde fra sig. Jo jeg spillede højt, men slet ikke ubehageligt højt. 
Hehe dette hjalp sikkert ikke overhovedet, men måtte lige give mit besyv med. :)

Mvh


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz