Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Scan-Speak 3vejs Workshop
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scan-Speak 3vejs Workshop

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scan-Speak 3vejs Workshop
    Posted: 12 Feb 2009 at 16:51
Beklager meget hvis det lød lidt hårdnakket, men hvad jeg egentlig mente var bare: Hvad formålet med at danne sig en konklusion/resultat (målingen/simuleringen) Hvis man ikke ved hvad der ligger bag, det virker den ene vej, men ikke den anden.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Feb 2009 at 17:29
Hey Mik112,

Velkommen til. Jeg tror grunden til at Kappen er lidt skarp i kanten er at vi jo har prøvet og fortælle dig det før.

Se denne side :

HiFi4all tråd

Jeg prøvede flere gange at forklare dig, at man ikke kunne lave noget, uden at have målinger, og nu spørger du igen. Svaret har ikke ændret sig.

Hvis du vil, kan du downloade nogle af de lspCAD projekter vi har gjort klar, og selv prøve kræfter med delefilter. Tro mig, der vil gå mange ting op for dig.

Har du spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen til at spørge. Men jeg håber vi kan blive enige om, at man ikke kan simulere et filter på enheder man ikke har målt igennem med måleudstyr.

Ellers må du lave en tråd herom, og så tager vi den derfra. Så vil jeg gerne forklare dig hvorfor det forholder sig sådan. Det er du mere end velkommen til. Den tråd vil kunne bruges igen senere, da største mængden af diy folk tror man kan beregne filtre uden målinger.

Hygge    
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Feb 2009 at 19:16

Sjov men lærerig indgangsvinkel i har... Indkøbe enheder... måle på dem, og derefter simulere. I min verden foregår ting lige omvendt. Man simulerer før man køber ind. Er med til at producere strømforsyninger oppe i ½ MW klassen med en stabilitet ned til 1ppm. Dette kan udelukkende lade sig gøre, fordi alle de strøm og spændings-loops der indgår, kan simuleres nogenlunde ud fra kundespecs inden enheden bygges. Er helt på det rene med at ht. filterberegninger alene ud fra datablade på enheder ikke holder tæt,  men de giver dog en klar indikering - som man så kan arbejde videre med - forholde sig til - finpudse, eller fravælge.

Hvorfor skulle eks.v. en R2904#1 datamæssigt være helt ude i skoven i.f.t. R2904#2 eller #12567 med samme specs forudsat vi taler fejlfrie emner? I har opsamlet data. Er det evt.  fabrikantens data/pålidelighed der er usikkerhed om, siden der ikke kan simuleres uden målinger på hver ny rå enhed?
 
Lover hermed ikke at skrive mere i tråden :)
 
 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Feb 2009 at 19:31
Originally posted by Mik112

Sjov men lærerig indgangsvinkel i har... Indkøbe enheder... måle på dem, og derefter simulere. I min verden foregår ting lige omvendt. Man simulerer før man køber ind. Er med til at producere strømforsyninger oppe i ½ MW klassen med en stabilitet ned til 1ppm. Dette kan udelukkende lade sig gøre, fordi alle de strøm og spændings-loops der indgår, kan simuleres nogenlunde ud fra kundespecs inden enheden bygges. Er helt på det rene med at ht. filterberegninger alene ud fra datablade på enheder ikke holder tæt,  men de giver dog en klar indikering - som man så kan arbejde videre med - forholde sig til - finpudse, eller fravælge.

Hvorfor skulle eks.v. en R2904#1 datamæssigt være helt ude i skoven i.f.t. R2904#2 eller #12567 med samme specs forudsat vi taler fejlfrie emner? I har opsamlet data. Er det evt.  fabrikantens data/pålidelighed der er usikkerhed om, siden der ikke kan simuleres uden målinger på hver ny rå enhed?
 
Lover hermed ikke at skrive mere i tråden :)
 


Tag nu og læs de artikler henrik har lavet om målinger og lspcad her på siden, du vil blive meget klogere, de forklarer vores ingangsvinkel meget præcist, du vil finde ud af at det at konstruere en højtaler handler om meget mere end Thiele/small data.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Feb 2009 at 20:24
Hey,
 
Jeg har lavet en tråd til dig, som jeg vil arbejde videre på imorgen.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2009 at 17:05
Hey,
 
Ingen andre der har prøvet kræfter med en 3vejs?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz