Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Design idĂ©er
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Design idéer

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Message
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Design idĂ©er
    Posted: 23 Jul 2009 at 18:28
Originally posted by Busk

Tjek den her: http://www.frequencyblog.com/?p=101#more-101 
 
Busk


Ja, den er til top 3 for GDS! Og man kan bare se, at den kun kan lyde godt. Men det er jo kun et halvt svar, Busk, der er jo to mulige metoder i sving: 1) dreje den ud af en klump træ eller 2) "støbe" den omkring en ramme. Hvor 1) vist kræver adgang til noget heftigt maskinel.

Jeg fornemmer, du har tænkt dig at "støbe" den med det der bobleplast? 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 18:36
Originally posted by joesch

Originally posted by Busk

Tjek den her: http://www.frequencyblog.com/?p=101#more-101 
 
Busk


Ja, den er til top 3 for GDS! Og man kan bare se, at den kun kan lyde godt. Men det er jo kun et halvt svar, Busk, der er jo to mulige metoder i sving: 1) dreje den ud af en klump træ eller 2) "støbe" den omkring en ramme. Hvor 1) vist kræver adgang til noget heftigt maskinel.

Jeg fornemmer, du har tænkt dig at "støbe" den med det der bobleplast? 
Nope de bliver lavet af MDF ringe som bliver skåret til at passe så godt som muligt og så må de spændes op og pudses for resten.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 18:51
OK, det er den tunge vej Smile Men der skal selvfølgelig kun laves 1, sĂĄ det gĂĄr vel. 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 18:54
Se det er lige det som jeg også har tænkt, hvis der skulle laves 2 så skulle jeg helt sikkert have alieret mig med nogen der havde en cnc drejebænk. Men nu får vi se hvordan det kommer til at spænde af.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2009 at 09:07
Så har jeg fået tegnet lidt mere på min center, det bliver til ikke mindre en 29lag 19mm mdf for at lave mellemtone kuplen. Så skal jeg bare have fundet en finér der minder så meget som muligt om tigereye finéren der er på mine 800Signature.
 
 
Så ligger der bare en masse arbejder foran. Men så for jeg afprøvet en masse jeg endnu ikke har rodet med.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz