Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Design idéer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Design idéer

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Design idéer
    Posted: 08 Feb 2009 at 19:20
Hej Busk,
 
Det er godt med nok god plads Thumbs%20Up
 
Mvh,
Senilix (som har 280 m2, men musikrummet er ikke lavet endnu Cry, der skal mine ESL-63 ståEvil%20Smile)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 20:10
Originally posted by senilix

Hej Busk,
 
Det er godt med nok god plads Thumbs%20Up
 
Mvh,
Senilix (som har 280 m2, men musikrummet er ikke lavet endnu Cry, der skal mine ESL-63 ståEvil%20Smile)
Det fedt med sit eget lytterum, mit kommer først når jeg er færdig med svigermor afd.
Vi har et tomt ekstrahus pÃ¥ grunden pÃ¥ 50m2, det skal med tiden laves til det ultimative lytterum.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 20:23
Hej Busk,
 
Jeg forstår! Jeg er også ved at istandsætte vores hus, ved siden af et fuldtidsjob og 3 børn. Så tiden går ganske hurtig. Mine børn fortæller mig sommetider at de keder sig. Jeg siger at jeg ville ønske at det var mig LOL
 
Mvh,
Senilix
 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2009 at 11:55
Originally posted by senilix

Hej Busk,
 
Jeg forstår! Jeg er også ved at istandsætte vores hus, ved siden af et fuldtidsjob og 3 børn. Så tiden går ganske hurtig. Mine børn fortæller mig sommetider at de keder sig. Jeg siger at jeg ville ønske at det var mig LOL
 
Mvh,
Senilix
 
 
Det samme her, dog kun 2 unger, men det er også rigeligt LOL. Det arbejde tager bare for meget af ens fritid LOL.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 10:28

Nå så har jeg en endnu en ny idé i støbeskeen, sideløbende med Big10 som lige nu diskuteres i tråden "kabinetforslag til 25w8565-01" og de kabinetter vi måske skal lave til "delefilter teori dag".

Denne gang er det lidt affødt af dem der var på besøg den 16/7-09 og lidt mig selv og lidt konen.

Sagen er jo den er jeg har en B&W fremvisnings stander stående hvor en 800 serie højttaler er skilt ad, jeg var ved at overveje at sælge den men så fik konen og jeg en idé.

 

Der er en fuldt funktionel mellemtone og diskant med hus, så hvorfor ikke bygge en HMT1D klon med disse enheder, konen elsker designet af HTM1D så det er da bare at komme igang.

Mellemtone kuplen er den sværeste at lave, men der har jeg allerede idéer og jeg har målt som en gal på mine 800signature, desværeste blir at finde en finér der kommer så tæt på tigereye som muligt. men den tid den sorg.

Tanken med enheder bliver SB Acoustic 8", 3stk i ca 120liter skulle nok kunne gøre det, det giver f3 på 38,59Hz og et Fb på 30,57Hz, det skulle være godt nok til en centerhøjttaler, og da jeg også overvejer 4stk SB Acoustic 15" med hver sit 1000W icepower modul skal bunden nok blive nået LOL.

Men nu skal der tegnes og regnes noget mere, og på mandag starter unger i institiution igen og så hedder de næste mange uger 3dage i svigermor lejlighed og 2dage højttalere hver uge Tongue. Så jeg skal nok få noget at se til.

 

Busk

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 15:56
Du er en travl mand Busk Smile
m@dsen
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 16:09
Originally posted by Busk


[...]

Mellemtone kuplen er den sværeste at lave, men der har jeg allerede idéer og jeg har målt som en gal på mine 800signature,

[...]


Dén er jeg spændt på at se, hvordan du ordner. Jeg har selv rodet lidt med idéen og tænkte på at bruge enten glas- eller kulfiber - ingen af delene har jeg imidlertid et minimum af erfaring med. Jeg forventer ikke at realisere projektet, selv om det unægtelig ville være en spændende udfordring. En Magico Mini klon står stadig øverst på min liste.

JS



 

Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 16:37
Originally posted by m@dsen

Du er en travl mand Busk Smile
m@dsen
Ja jeg ved det Wink kan ikke lade være.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 16:37
Originally posted by joesch

Originally posted by Busk


[...]

Mellemtone kuplen er den sværeste at lave, men der har jeg allerede idéer og jeg har målt som en gal på mine 800signature,

[...]


Dén er jeg spændt på at se, hvordan du ordner. Jeg har selv rodet lidt med idéen og tænkte på at bruge enten glas- eller kulfiber - ingen af delene har jeg imidlertid et minimum af erfaring med. Jeg forventer ikke at realisere projektet, selv om det unægtelig ville være en spændende udfordring. En Magico Mini klon står stadig øverst på min liste.

JS



 

Tjek den her: http://www.frequencyblog.com/?p=101#more-101 
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2009 at 17:52

Det har sikkert taget lang tid at fremstille, ja man mÃ¥ næsten tro at projectet har sneglet sig fremad Embarrassed LOL Men flotte det er de ihvertfald.

m@dsen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz