Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Design idéer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Design idéer

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Design idéer
    Posted: 08 Feb 2009 at 12:48

Nå, så har jeg siddet og rodet rundt i de ca. 70 gamle tegninger jeg har liggende på denne computer. Og har fundet et par sjove som jeg lige ville smide på, de er nok ikke alle til at udføre og nogen af dem er nok også urealistiske, men jeg får tit en idé og så skal den tegnes, også selvom den kan være urealistisk.

 

 

Jeg har arbejdet med flere højttalere hvor jeg har brugt isobarik, det var wilson Benesch der startede den dille, fik lavet et par stykker som var gode, og jeg har fået tegnet en del idéer ud fra det.

Wilson Benesch ACT2

Busk

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 12:49
En voldsom 4vejs udgave LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 12:57
Monacors kevlar enheder har også haft fanget min interesse, men har dog aldrig haft bygget med dem.
 
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 12:57
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 12:58
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 13:00
Monacor DT400 diskant, Monacor sph-135tc bas/mellemtoner.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 13:00
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 16:12
Originally posted by Busk

 
Jo tak, måske han stadig har flere hvis nogen en interesseret, jeg købte under halvdelen af hans lager.


Du må da gerne sende en pb med en email eller noget. Det kan godt være jeg ville være interesseret i at få lidt at lege med.

Og med hensyn til alle de projekter, du lancerer herinde... hvad dælen gør du at højttalerne, når du rykker videre til et nyt projekt. Det er vel begrænset hvor mange du kan have stående og jeg kan ikke forestille mig, man kan få mange $ for sit hjemmesløjd i den størrelsesorden. Selv har jeg solgt et par af mine tidligere projekter videre til venner, men det koster lidt hver gang og højttalerne var i forvejen billige.

Bortset fra det, ville det være relevant med en k-s-b tråd specifikt for enheder, stumper og måske færdiggjorte projekter.


Edited by joesch - 08 Feb 2009 at 16:13
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 16:56
Originally posted by joesch

Originally posted by Busk

 
Jo tak, måske han stadig har flere hvis nogen en interesseret, jeg købte under halvdelen af hans lager.


Du må da gerne sende en pb med en email eller noget. Det kan godt være jeg ville være interesseret i at få lidt at lege med.

Og med hensyn til alle de projekter, du lancerer herinde... hvad dælen gør du at højttalerne, når du rykker videre til et nyt projekt. Det er vel begrænset hvor mange du kan have stående og jeg kan ikke forestille mig, man kan få mange $ for sit hjemmesløjd i den størrelsesorden. Selv har jeg solgt et par af mine tidligere projekter videre til venner, men det koster lidt hver gang og højttalerne var i forvejen billige.

Bortset fra det, ville det være relevant med en k-s-b tråd specifikt for enheder, stumper og måske færdiggjorte projekter.
 
De projekter jeg har vist her er kun tegninger, de er ikke blevet bygget, jeg har lavet denne tråd for at give idéer videre.
 
Med hensyn til de enheder så har senilix fundet ham på hifi4alls salgs side tror jeg, men prøv at sende ham en pb, jeg har kun et telefon nummer.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2009 at 17:15
Originally posted by Busk

Originally posted by joesch

Originally posted by Busk

 
Jo tak, måske han stadig har flere hvis nogen en interesseret, jeg købte under halvdelen af hans lager.


Du må da gerne sende en pb med en email eller noget. Det kan godt være jeg ville være interesseret i at få lidt at lege med.

Og med hensyn til alle de projekter, du lancerer herinde... hvad dælen gør du at højttalerne, når du rykker videre til et nyt projekt. Det er vel begrænset hvor mange du kan have stående og jeg kan ikke forestille mig, man kan få mange $ for sit hjemmesløjd i den størrelsesorden. Selv har jeg solgt et par af mine tidligere projekter videre til venner, men det koster lidt hver gang og højttalerne var i forvejen billige.

Bortset fra det, ville det være relevant med en k-s-b tråd specifikt for enheder, stumper og måske færdiggjorte projekter.
 
De projekter jeg har vist her er kun tegninger, de er ikke blevet bygget, jeg har lavet denne tråd for at give idéer videre.
 
Med hensyn til de enheder så har senilix fundet ham på hifi4alls salgs side tror jeg, men prøv at sende ham en pb, jeg har kun et telefon nummer.
 
Med hensyn til plads er det ikke noget problem, vi har 450m2 af plads, så der kan være masserLOL.
 
Lige nu rummer huset:
1sæt B&W Nautilus 800 Signature.
1sæt Montana SPX
1sæt Kef Reference model one
1sæt Dali 7a
1sæt Dali Dacapo
1sæt Kef/bailey transmisionlinie 3vejs
1sæt lillebror kæmpehøjttalere. DIY
1sæt System audio Talent
1sæt Hi-fi Klub prototype (argon).
2sæt DIY scanspeak/morel baghøjttalere
2stk DIY Scanspeak subwoofere
1sæt Dynaudio studie monitore
1sæt Infinity reference 10
1stk DIY scanspeak/morel centerhøjttaler
 
SÃ¥ der er jo plads endnuLOL


Edited by Busk - 08 Feb 2009 at 17:20
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz