Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB/Scan Speak projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB/Scan Speak projekt

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB/Scan Speak projekt
    Posted: 23 Nov 2010 at 19:02
Så var der lidt fritid som igen blev omsat til et lille højttaler projekt. Godt begyndt er halvt fuldendt, er det ikke sådan man siger :D 

Højttaleren kommer til at bestå af:

2 stk SB 15 NRXC30-8 
1 stk Scan Speak R30

Kabinettets sider kommer til at bestå af 19 mm rillet MDF, hvor rillerne er fyldt ud med flydende gips, og derefter lægger der 2 mm glasfiber udenpå, så gipsen ikke rasler sig løs, dette styrker også en del. Front og bagplade er 22mm birkefiner, og afstivningerne er 19 mm MDF. 
Til sidst vil jeg smide et lag 4 mm bitumen på alle sider undtagen baflen og derefter noget polyfilt og så noget alux/pyramide skum, alt afhængig af hvad der giver det bedste resultat. 





Edited by Boberik - 01 Feb 2011 at 11:26
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 19:04

Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 19:23
Det ser jo yderst nydeligt ud Thumbs Up
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 20:49
Originally posted by Busk

Det ser jo yderst nydeligt ud Thumbs Up

Mange tak, jeg har lidt i tankerne at sætte en lodret afstivning hele vejen igennem kabinettet fra bagsiden til baflen, hvor der så er skåret ud til wooferne, således at afstivningen går klods op af magneten og stiver enheden af 100%, der er dog det lille "men" at et filter af nogenlunde størrelse næppe vil kunne placeres, men så må det jo næsten laves eksternt  Big smile


Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 22:03
ser sgu godt ud, jeg ville ikke lave en lodret afstivning, det ser sgu solidt nok ud i forvejen
 
externt delefilter ville være rigtig fint, men det er lidt upraktisk hvis konen ikke gider glo på det
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2010 at 22:29
Super flot arbejde der, og super opstilling med fræseren!

Bliver spændende at følge nærmere....Thumbs Up
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2010 at 06:00
Originally posted by Boberik

Originally posted by Busk

Det ser jo yderst nydeligt ud Thumbs Up

Mange tak, jeg har lidt i tankerne at sætte en lodret afstivning hele vejen igennem kabinettet fra bagsiden til baflen, hvor der så er skåret ud til wooferne, således at afstivningen går klods op af magneten og stiver enheden af 100%, der er dog det lille "men" at et filter af nogenlunde størrelse næppe vil kunne placeres, men så må det jo næsten laves eksternt  Big smile


Præcis. Elsternt filter er vejen frem Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2010 at 06:01
Originally posted by ronnie rasmussen

ser sgu godt ud, jeg ville ikke lave en lodret afstivning, det ser sgu solidt nok ud i forvejen
 
externt delefilter ville være rigtig fint, men det er lidt upraktisk hvis konen ikke gider glo på det
Opdragelse min ven Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2010 at 17:50
jamen det er da korrekt busk, min er efterhånden ved at fatte det, JEG synes bare det er pisse upraktisk med at skulle fiske diverse stankelben op fra under komponenterne ;-)
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Nov 2010 at 10:28
Hej Boberik
 
Der er også den muligher at dele filteret op. Dette har Troels Gravesen gjort i flere af hans kpndtruktioner.  Se denne http://www.troelsgravesen.dk/JA8008_DTQWT.htm
 
/JJO
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz