Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Hifi messe i KBH
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hifi messe i KBH

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hifi messe i KBH
    Posted: 25 Nov 2010 at 08:21
Ja, jeg så den også godt, og var total flad af grin....
 
Det er go gas...LOL
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Nov 2010 at 16:04
hehe det er go' værkstedhumor det der Big smile  Big smile Så tænk på hvad f.eks Zensati har været igennem til den pris de bliver solgt til.!!! Der må det være ultra sjældne dodo knogler der ligger til grund for phonostikkene og kobberet er udvundet af sten fra Mars.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Nov 2010 at 16:23
Til den pris må de være lagt i et badekar fyldt op med urinlage fra en urinsyregigt patient med ultrahøj krystal-kultur.
 
Mark kan det der med at prissætte alting... højt Wink
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Nov 2010 at 16:53
Ja man kan sku undre sig over at kabler kan koste mere end biler. Og det er ikke bare Zensati, men også andre kabelproducenter. Vil altid undre mig uanset ydelse på kablet.

Edited by Fasen - 25 Nov 2010 at 16:54
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Kimschips View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 16 Dec 2008
Location: 4700
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Kimschips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Nov 2010 at 21:36
Fin fin messe
 
Syntes det var vildt hvordan Wilson Sofia, kunne spillle musik og samtidigt gengive alle detajler i instrumenter.
Men syntes mange rum havde problemer med bassen det måtte godt "tæmmes" bedre
 
Til sidst er messen ikke blevet meget "Main stream" hvor er selvbyg firmaerne Lcaudio NewclassD Holfi osv i dag??
I Odense Hi fi messe har jeg oplevet "foredrag" omkring eksotiske netkabler om deres "virkemåde"
 
Hvad er jeres mening? For meget salg for lidt teknik eller??
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2010 at 09:29
Hey,

Jeg fik desværre ikke hørt Wilson. Det gad jeg godt.
Men hver gang vi var i det rum, spillede de på de andre. Og så var der propet med mennesker.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2010 at 10:31
Originally posted by ..... og kobberet er udvundet af sten fra Mars.[/QUOTE

Det er da slet ikke langt n
Det er da slet ikke langt nok væk!!!
 
Jeg tror mere på "Dimension X"....!
 
Somme tider så virker det faktisk som om de kære kabelproducenter finder inspiration i science fiction tegnefilm, når de skal skrive markedsføringsmateriale....Big smile
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2010 at 10:42
Originally posted by Kimschips

Fin fin messe
 
Syntes det var vildt hvordan Wilson Sofia, kunne spillle musik og samtidigt gengive alle detajler i instrumenter.
 
De nye Sophia hænger vanvittig godt sammen imellem TW og MID. Fuldstændig sømløs overgang i mine ører, og så spiller de som du også er inde på, ultra detaljeret, letflydende og alligevel med masser af dynamik. RIGTIG godt i mine ører!
Der hvor det halter lidt, er integrationen af bassen. Nu har jeg hørt Sophiaerne 2 gange og i 2 forskellige setups, og det var samme resultat begge gange. Det kan selvfølgelig være selve opstillingen der ikke har været i top, og at de kræver temmelig meget den vej, det skal jeg ikke kunnne sige, men fælles for begge gange var at bassen ikke er i samme "high-end" niveau som MID/TW.
 
Originally posted by Kimschips

Men syntes mange rum havde problemer med bassen det måtte godt "tæmmes" bedre
Jeps. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor man vil demonstrere så dyrt udstyr under så dårlige forhold, uden at gøre noget ekstraordinært ud af det.
Jeg tror at man risikerer at folk fravælger produkterne pga den dårlige akustik, og dermed dårlige performance som følge af omstændighederne, og det er jo synd.
Havde jeg været udstiller, så ville jeg i større omfang vælge at spille på produkter som ville kunne lyde godt i de pågældende omgivelser, og så blot tage de øvrige (og måske ofte mere eksotisk prissatte) produkter med og lade dem stå som teasere.
 
Originally posted by Kimschips

Til sidst er messen ikke blevet meget "Main stream" hvor er selvbyg firmaerne Lcaudio NewclassD Holfi osv i dag??
I Odense Hi fi messe har jeg oplevet "foredrag" omkring eksotiske netkabler om deres "virkemåde"
 
Hvad er jeres mening? For meget salg for lidt teknik eller??
 
Jo, jeg synes også at der er barberet drastisk i udstillere, og desværre især hvad angår dem der sælger "løsdele" og stumper til nørder som os....Ouch


Edited by friman - 26 Nov 2010 at 10:44
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2010 at 11:30
Hey,

Jeg tænkte faktisk det kunne være sjovt at vise lidt DIY frem på sån en messe. Men et lille værelse koster omkring 10.000 inc moms. DET... har jeg ik lige. Men det kunne være sjovt.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2010 at 12:45
Originally posted by syncroniq

Hey,

Jeg tænkte faktisk det kunne være sjovt at vise lidt DIY frem på sån en messe. Men et lille værelse koster omkring 10.000 inc moms. DET... har jeg ik lige. Men det kunne være sjovt.
Ja, det er jo også en slags penge, så længe det bare er for sjov skyld....Confused
 
Men det kunne være en fin måde at vise hvor langt man kan drive det med egne evner, og til hvilke penge ift. producenterne som også skal tjene til føden...
 
Hva med Kappen og Rabu?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz