Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa LspCAD worksshop
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa LspCAD worksshop

 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>
Author
Message
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa LspCAD worksshop
    Posted: 30 Dec 2009 at 23:22
Tak tak.. det fungere dog ikke helt på samme måde på en mac, men har fundet ud af det. 
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2009 at 23:36
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2009 at 23:39
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jan 2010 at 21:27
Hey,

Prøv lige og lave samme screen shot af properties for bassen. Din fase ligner frekvenskurven og omvendt. Altså samme shot som du har gjort af diskantens properties.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jan 2010 at 22:00
Bassen er nederst, den har grøn farve... 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2010 at 13:52
Hey,

Ja, bassen er grøn og den ligner en impedanskurve. Prøv og vis det første billede, bare for bassen. Har du sat imp og frq rigtig ind der? Det ligner at du har byttet om på filerne for bassen.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2010 at 15:01
Jeg har sat dem ind.. Og det er bare generelt de andre små test der har været herinde, hvor mit bare ikke bliver det samme.. Generelt ligger delingen på diskanten meget lavt, så om der er noget i opsætning ved jeg ikke? Syntes bare det er mystisk. 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2010 at 15:21
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er galt, men noget der måske er værd at lægge mærke til er at du på Y-aksen har faldende værdier opaf, altså ligger simuleringen under 0dB. Normalt ligger mine fra 90dB og ned.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2010 at 15:59
Kappen: Hvad kan jeg gøre ved dette problem? 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jan 2010 at 17:46
Synes sgu det ser underligt ud, som Henrik siger, så ligner bassen en impedanskurve for en bas med en tuningsfrekvens på 60Hz.

Det ser ihvertfald ikke ud til at den har importeret SPL/Fase-data korrekt.

I mit lsp-cad (nyere version) har jeg ikke det faneblad som hedder: "Extra transfer function" Måske der er noget derinde som du kan pille ved?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz