Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Vifa LspCAD worksshop
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Vifa LspCAD worksshop

 Post Reply Post Reply Page  <1234 6>
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vifa LspCAD worksshop
    Posted: 09 Feb 2009 at 23:13
Originally posted by joesch

Pudsigt som du lige får presset din nyfødte datter ind imellem høttalerenhederne Wink

Men tillykke Clap

Måske du kunne måle hvor mange db hun spytter ud om natten Wink

Nu må jeg vel også snart på banen, men det jeg har præsteret ligner noget der er løgn... (her taler jeg ikke længere om børn)


Haha..



Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2009 at 08:26
God ide med at gemme i Gif:D
Hmm mit første bud ville være en masse udglatning.
Men noget helt helt andet, vil det ikke være synd for sådan en 3/4" diskant, at den kun er 10db nede ved 1Khz?  Kunne forestille mig at den blir rimelig presset når først musikken svinger en lørdag aften ;)
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2009 at 11:43
Kan man poste billeder i gif format?
 
m@dsen
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2009 at 12:15
Hey,
 
Mange tak. Nej jeg har ikke målt hende, da en clio mikrofon stopper et sted ved 180dB LOL.. For sa*an hvor kan hun råbe højt. Jeg har snart hørt mere baby gråd end mls støj, og det siger ikke så lidt... LOL.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2009 at 20:09
Skønt at se nogen endelig har opdaget XT19, det er en af mine foretrukkene diskanter, hvis man lykkes med filteret er den usædvanlig fri for belastende S &T lyde på sangstemmer ved høje lydtryk. Den bliver desværre nok ofte valgt fra da den er næsten lige så dyr som XT25.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2009 at 20:22
Ja - Jeg har også overvejet at prøve den, specielt på grund af dens fremragende og meget ensartet spredning.

Men igen, så tror jeg også at vigtigheden af de højeste frekvenser er overvurderet. Det kræver jo også en fysisk lille mellemtone at nå derop uden at ødelægge spredningen igen, og vil man ikke ud i 4 vejs, så bliver det jo en begrænsning på hvor store basenheder man kan bruge. Derudover har jeg også en filosofi om at man altid bør dele så lavt som muligt for ikke at lave for meget "lobbing" på den vertikale akse - Det giver jo ikke mening at få dem til at spille i fase hvis de alligevel skiftevis er ude af fase og i fase hver 10cm man rykker hovedet op eller ned.

Men det er som du siger uden tvivl en rigtig god enhed; det er bare somom at den ikke rigtig "passer ind"
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2009 at 22:26

Da Henrik er lidt optaget for tiden , kommer her hans forslag til filter:

Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2009 at 12:47
Hej
 
Har prøvet at lave et delefilter til denne opgave, men kan ikke få det til at spille.
Nu har jeg taget Henrik's filter og prøvet med det, hvad gør jeg forkert ???
vh.
Svend
 
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2009 at 13:23
Hey,

Er du sikker på at impedans filen for diskanten er rigtig? Check filnavnet. 
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jul 2009 at 13:28
Hej
Er du sikker på at impedans filen for diskanten er rigtig? Ja:
 
vh.
Svend


Edited by TJL3W - 06 Jul 2009 at 13:40
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz