Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Gulvhøjtalere med SB enheder
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Gulvhøjtalere med SB enheder

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gulvhøjtalere med SB enheder
    Posted: 01 Dec 2010 at 11:49
Ved det Clio arrengement, der blev afholdt ved DAT i slutningen af sidste måned. Prøvede vi at simulere et beregnet filter i Lspcad for at se hvor galt det går. Resultatet var ikke imponerende. Jeg vil se om jeg kan finde filerne, når jeg kommer hjem i dag.
Der er grundlæggende to formål med et delefilter. For det første skal arbejdet/frekvensområdet fordeles imellem enhederne, så de arbejder bedst muligt sammen. For det andet skal filtret beskytte enhederne (primært diskanten) imod overbelastning. Et teoretisk beregnet filter kan i bedste fald kun opnå det sidste.
Du har valgt nogle rigtig gode enheder til din højtaler, men du opnÃ¥r ikke en brøkdel af deres fulde potentiale med et teoretisk filter. Mit rÃ¥d vil helt klart være at opsøge hjælp til mÃ¥linger og simuleringer via dette link:
Der er flere af os, der bor inden for kort afstand af dig(Them).
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2010 at 11:49
Hey,

Nu bor du ikke så langt fra Randers. Så du er da velkommen forbi og få målt din højttaler. Så kan du lavet filter i Lspcad på de målinger. Det får du langt mere ud af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2010 at 12:02
Originally posted by ham_den_lange

Ved det Clio arrengement, der blev afholdt ved DAT i slutningen af sidste måned. Prøvede vi at simulere et beregnet filter i Lspcad for at se hvor galt det går. Resultatet var ikke imponerende. Jeg vil se om jeg kan finde filerne, når jeg kommer hjem i dag.
Der er grundlæggende to formål med et delefilter. For det første skal arbejdet/frekvensområdet fordeles imellem enhederne, så de arbejder bedst muligt sammen. For det andet skal filtret beskytte enhederne (primært diskanten) imod overbelastning. Et teoretisk beregnet filter kan i bedste fald kun opnå det sidste.
Du har valgt nogle rigtig gode enheder til din højtaler, men du opnÃ¥r ikke en brøkdel af deres fulde potentiale med et teoretisk filter. Mit rÃ¥d vil helt klart være at opsøge hjælp til mÃ¥linger og simuleringer via dette link:
Der er flere af os, der bor inden for kort afstand af dig(Them).
Ellers har jeg også lige lavet en sammenligning her.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Corvo75 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19 Jan 2010
Location: Them
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Corvo75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2010 at 15:13
Hejsa og mange tak for alle svarene Smile

Når jeg engang er blevet færdig vil jeg da seriøst overveje at få målt dem men da kapitalen er i bund i øjeblikket så vil der nok gå noget tid.

Mvh Kent
Back to Top
mortensendk View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 27 Okt 2010
Online Status: Offline
Posts: 18
  Quote mortensendk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Dec 2010 at 22:01
Hej
Hvad laver du til daglig? arbejdet ser meget gennemført og profesionelt ud.
 
Hvad har du brugt af penge på projektet indtil videre?
 
Mortensen
Back to Top
Corvo75 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19 Jan 2010
Location: Them
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Corvo75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2010 at 10:52
Hej Mortensen

Jamen jeg er uddannet teknisk assistent men har de sidste ca. 10år arbejdet som intern salgskonsulent / produktionstekniker så min baggrund er på ingen måde håndværksmæssig.

Jeg har brugt ca. 4500,- indtil videre og det har dækket alt for at de kan laves helt færdige på nær finish.

Mvh. Kent
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2010 at 13:00
Hey,

Jeg laver gerne målingerne for dig, uden beregninger. Synd hvis du ikke får det fulde ud af dine enheder.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2010 at 13:02
Og jeg simulerer gerne Smile, du skal jo have det fulde ud af dine enheder.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2010 at 13:06
Jeg vil gerne lige understrege, at der, mig bekendt, ikke er nogle, som tager penge for at måle andres højtalere her inde.
Back to Top
Corvo75 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19 Jan 2010
Location: Them
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Corvo75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Dec 2010 at 16:09
Hejsa

Mange tak for de venlige tilbagemeldinger Big smile

Jeg vil helt sikkert vende tilbage når jeg er blevet færdig så de kan måles.

Hilsen Kent
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz