Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Konkav scan speak.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Konkav scan speak.

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Konkav scan speak.
    Posted: 11 Dec 2011 at 16:07
[/QUOTE]

Jeg ville forøvrigt placere r3 og r4 før l4 og c5, da de her ville være med til at krævle den svingningskreds der kan opstå mellem en spole og en kondensator.

Busk
[/QUOTE]
jeg kunne simpelthen ikke lige huske hvor de skulle sidde, men funktionen var den samme
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2012 at 16:25
nå, jeg er efterhånden ved at have et rigtig solidt indtryk af mine højttalere, tro jeg gør det jeg skifter mine diskanter ud, har kig på denne


men mit problem ligger i, mine mellemtoner, der synes jeg der opstår lidt kasselyd, altså det lyder lidt hult i stemmelejet, som om lyden ikke rigtig slipper fri når jeg fx ser film, så kan de mange gange være svært at høre hvad især mænd siger.

når jeg spiller musik, så synes jeg ikke det er så slemt, der er jeg faktisk ok tilfreds med det.

kan problemet ligge i at min delefrekvens er for lav evt? for synes hurtigt mine diskanter kommer til at lyde presset, til trods for at jeg har mundorff surpreme M caps i signavejen

PFT ronnie
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2012 at 21:02
Jeg ville kigge på en god waveguide til den tweeter.
Det hjælper ofte på tweeterens nedre afruling, og en god mulighed for en bedre powerrespons.
Som Busk nævner, ville jeg bruge 15-20° målinger til filter.
Er det en 18W'er du har i ?
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2012 at 23:19
Originally posted by JAV

Jeg ville kigge på en god waveguide til den tweeter.
Det hjælper ofte på tweeterens nedre afruling, og en god mulighed for en bedre powerrespons.
Som Busk nævner, ville jeg bruge 15-20° målinger til filter.
Er det en 18W'er du har i ?

snakker vi den nuværende eller den jeg ønsker at bruge?

bruger stadig mine 18W, men jeg tænker måske mit kabinet til 18W er for stort???
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Aug 2012 at 20:46
nu har jeg været ved at kigge lidt på filter igen, og er kommet frem til dette layout

aner ikke hvad jeg laver WinkLOLWink, prøver bare at få det til at passe lidt, så jeg kan få en lidt højere delefrekvens på toppen













Edited by ronnie rasmussen - 15 Aug 2012 at 20:51
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Aug 2012 at 21:21
Jeg vil gerne se om jeg kan simulere et filter til dig, hvis du vil have hjælp? Du kan sende en mail med målingerne i til Rune.frost(@)gmail.com.
Mvh
Rune

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Aug 2012 at 21:31
men hvad synes du om filteret nu her, tager gerne imod råd og sådan, ellers lærer jeg det jo aldrig, hvad ville du evt lave om?

men takker mange gange for tilbuddet.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Aug 2012 at 11:18
Hey,

Det første led på diskanten. Hvad bruger du det til? Impedanskorrektion?
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2012 at 17:51
nå så fik jeg puttet mine nye diskanter i testkabinetterne.

fik fingrene i et sæt billige D3004/660000. er du da tosset det er en opgradering fra D3004/602010, og så lige ud af kassen med et filter der slet ikke er lavet om, nu skal de lige have nogle dage på bagen, så håber jeg på at H.D.L kan komme forbi og lige tage et par målinger for mig, da min clio pc er nede med et defekt bundkort

smider lige et par billeder op, det blev ikke så pænt, men døjer med en influenza, og have kun lige 1 time til at putte dem i, da det heller ikke er optimalt at skulle lave et helt rundt hul oveni et andet forskudt hul

samt jeg fik lavet en helt ny type for kantdiffraktions måde. Wink




Edited by ronnie rasmussen - 06 Okt 2012 at 18:02
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2012 at 21:34
Havde front pladen på diskanterne ikke samme størrelse? Således den bare skulle sænkes mere.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz