Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Kunne du tænke dig hjælp med vanskelige projekte
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kunne du tænke dig hjælp med vanskelige projekte

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Poll Question: Vil du gøre brug af en service som skærer MDF ud for dig?
Poll Choice Votes Poll Statistics
10 [32,26%]
3 [9,68%]
0 [0,00%]
18 [58,06%]
You can not vote in this poll

Author
Message
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kunne du tænke dig hjælp med vanskelige projekte
    Posted: 30 Jan 2011 at 15:02
Det bliver en 3-akset maskine. Dermed vil den kunne foretage skæringer i 3 plan. (x, y og z), så svaret er ja.

Planen er at fræseren kan skære elementer ud i både træ og skum og indgravere i metal. Jeg planlægger selv at bruge den til at skære paneler til højttalere og diffusorer.

Selve konstruktionen er ved at være designet og en prototype er ved at blive bygget. Fungerer den som den skal vil den endelige maskine blive bygget hen mod sommeren.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2011 at 21:13
noget nyt? Jeg har et par forplader med affasninger der kunne være oplagte emner.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2011 at 21:23
ja det har jeg også faktisk
Back to Top
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Sep 2011 at 20:50
Hej Gutter

Jeg har haft nogle problemer på hjemmefronten som har gjort at der er lagt en dæmper på planerne, desværre..

Mit ønske er ellers at få en op at køre når finanserne engang er til det og evt. kunne tilbyde emner skåret med laser eller fræst. Begge via CNC. Softwaren haves, men jeg mangler hardware og tid til at sætte mig ind i det hele.
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2011 at 01:39
HEJ
Hvor bor du ?
Hvad er omkostninger for den CNC du tænker på ?

mvh Hans

Min Blog
Back to Top
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2011 at 08:22
Hej

Nær limfjorden

Jeg mangler ca. 25-30k vil jeg anslå.
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2011 at 00:45
Originally posted by Shalashaska

DIV]Jeg mangler ca. 25-30k vil jeg anslå.


Tak for svar,

Tænker :-)
mvh Hans

Min Blog
Back to Top
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2011 at 00:58
Det var så lidt :)

Hvor i landet er du selv fra?

Udmiddelbart kan jeg tyde at der er rimelig interesse for sÃ¥dan en projekt. Der brude være mulighed for mig at fÃ¥ rigeligt med træning i at bruge maskinen og det er evt. muligt at betale for maskinen indenfor en overskuelig periode. 

Der er efterhånden kommet nogle konstruktive ændringer.. setuppet var først forholdsvist primitivt med en version af træ som ville kunne arbejde med træ og skum med en rimelig præcision. Dog er jeg blevet overbevist af mere kyndige personer på fora at jeg bør gå "all in" på en ordentlig maskine fra starten. Angiveligt bliver man bidt af detSmile

Derfor er planen at den bliver udført i alu og stål, med vandkølet spindel med hastihedsindstilling og en nøjagtighed som er nej til brøkdele af mm og elektronik som er egnet til større projekter - jeg håber på at kunne finde finanserne til en maskine som kan bearbejde hele mdf-plader af gangen.

Tak til alle som har vist interesse!
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2011 at 18:00
Hej Shalashaska

Jeg er fra Fredericia ! og skulle man starte med at lave projekter sammen, og smide penge i det, så skal man være i tæt dialog, osv det er ikke nemt når afstanden er stor.

hvilken en baggrund har du for at kunne lave sådanne en maskine selv, hvis jeg da forstår dig rigtig ?

Maskinen kræver jo også plads og et sted den altid kan blive stående, :-)

mvh Hans
mvh Hans

Min Blog
Back to Top
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2011 at 18:13
Jeg har skam tænkt på både det med forudsætningerne og det med at have pladsen til maskinen. Faktum er at jeg pt. bor i lejlighed, men har familie meget tæt på som har en garage med den fornødne plads.

Ang. forudsætningerne bliver den bygget ud fra standardkomponenter sÃ¥vidt muligt. De komplekse dele bliver lavet sÃ¥ vidt muligt af folk som har kendskab til hvordan tingene skal gøres for at det bliver gjort efter bogen.  Det er jo med at kende sine egne begrænsninger :).  Maskinen ligger tæt op af designs som jeg ved virker, hvorfor det sÃ¥ smÃ¥t er et spørgsmÃ¥l om kapital efterhÃ¥nden.

Fredericia er da et pænt stykke.. og ja, det med at lave projekter sammen ville da være fint, men jeg ville have det dÃ¥rligt med at andre skulle smide penge i det (hvis ikke jeg misforstÃ¥r dig). 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz