Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Kunne du tænke dig hjælp med vanskelige projekte
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kunne du tænke dig hjælp med vanskelige projekte

 Post Reply Post Reply Page  123>
Poll Question: Vil du gøre brug af en service som skærer MDF ud for dig?
Poll Choice Votes Poll Statistics
10 [32,26%]
3 [9,68%]
0 [0,00%]
18 [58,06%]
You can not vote in this poll

Author
Message
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kunne du tænke dig hjælp med vanskelige projekte
    Posted: 30 Sep 2010 at 21:56
Hej Alle

Jeg er teknisk interresseret og elsker at rode med lyd. Jeg går med en selvbygger i maven til et større projekt ude i fremtiden som jeg vil forsøge at gøre mig dygtig nok til at kunne føre ud i livet på et tidspunkt.

I den forbindelse er jeg ved at designe en lille (ca. 1 meter x 0,6 meter) stor CNC-fræser, som jeg vil bruge til mindre projekter- heriblandt emner i MDF som dele til højttalerkabinetter. Jeg synes det kunne være rigtig spænnende at lave dele til de som har mod på selv at bygge kabinetter til højttalere. Derfor spørger jeg om der var interesse i at få skåret emner ud (typisk dem som kræver stor nøjagtighed og som tager LANG tid at lave i hånden) for et rimeligt beløb?

Jeg forestiller mig at stå for at tegne emnerne ind ud fra skitser og bruge de CAD og CAM-programmer som jeg har investeret i for at realisere jeres projekter - fra de simple konstruktioner til de som fremstår yderst artistiske.

Prisen ved jeg ikke hvad bliver og den bliver nok aldrig fastslået. Jeg er ikke ude på at blive millionær. Jeg ønsker at opnå god erfaring indenfor faget og gøre mig istand til at tage springet til et større projekt. Derfor bliver det ret sikkert aftalt på forhånd mellem mig og dig hvad vi finder rimeligt. Det burde dog være således at alle kan være med - det er ihvertfald itentionenSmile. Det rent praktiske kunne være at jeg står for indkøb af materialer og forarbejdning, hvorefter du som kunde har mulighed for at afhente emnerne eller, hvis muligt, får det tilsendt med GLS, UPS, Danske Fragtmænd eller hvad nu.

Jeg håber det er iorden at sætte denne føler i jorden for at se om der er interesse. Jeg håber i vil tænke over det og give feedback/input til min idé.

Hav en god aften!
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2010 at 23:55
Hey.
 
Det kunne skam godt have interesse til de mere twisty baffler, så stemte "Kommer helt an på pris og geografisk beliggenhed".
Back to Top
dude2010 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 17 Aug 2009
Location: Kbh
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote dude2010 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Okt 2010 at 00:06
Under din post, har jeg en post der hedder monster hornsub.
Så prøv at se, hvad du kan lave den her for, i materialer, så den ikke splintre i atomer, første gang kanonerne går af i Master and Commander.


http://www.prosoundweb.com/lsp/labhorn2b.jpg
http://www.prosoundweb.com/lsp/labhorn1a.jpeg





Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Okt 2010 at 08:18
Interessant. Personligt er de "skæve" fronter interessante, men jeg har ikke evnerne til at lave dem.
 
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Okt 2010 at 09:36
Ang. materialer koster det det samme for jer som for mig - jeg er bare en privatperson som interesserer sig for faget - præcis ligesom jer. Jeg får altså ikke discount.

Prisen kommer an pÃ¥ hvor meget arbejde der ligger i at tegne ind i 3D, programmere CNC-maskinen og selve udfræsningen. Dvs, laver man en kontruktion som tager lang tid at tegne ind fordi der er mange smÃ¥ detaljer, sÃ¥ skal jeg bruge længere tid pÃ¥ at tegne ind og verificere at min 3D tegning stemmer overens med skitserne jeg fÃ¥r.  Skæve kabinetter som fx. Ekta Grande er IKKE problematiske, sÃ¥ har i en idé (forhÃ¥benligt) om hvad jeg mener. Den samlede pris kommer derfor an pÃ¥ hvor mange dele som skal skæres ud og tegnes ind. Et tip kunne derfor være at se pÃ¥ hvor lang tid i selv bruger pÃ¥ arbejdet og gange dette tal med en fair timepris - sÃ¥ har i en idé. 

Jeg er fra Aalborg.




Back to Top
dude2010 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 17 Aug 2009
Location: Kbh
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote dude2010 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Okt 2010 at 10:51
For mit vedkommende, tror jeg der allerede ligger 3D tegninger parat - prøv at kig:
http://www.prosoundweb.com/article/lsp_documentation_page_drawings_photos_specs_and_more/

Back to Top
Shalashaska View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 30 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 21
  Quote Shalashaska Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Okt 2010 at 13:21
Bare for at gøre det klart: jeg er ved at samle en maskine som kan lave udskæringerne til projekterne - jeg tilbyder ikke hjælp med at samle fx. den hornsub som du har linket til.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Okt 2010 at 16:59
Shalashaska du mÃ¥ endelig sige til, nÃ¥r du er færdig med at samle maskinen :)
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2010 at 08:26
Følger helt klart med hér.....Big smile
Back to Top
Doktor View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 26 Maj 2010
Location: Esbjerg
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jan 2011 at 14:45
Vil den kunne fræse i 3D, eller er den begrænset til 2D?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz