Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Forstærkere der kan trække læsset
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Forstærkere der kan trække læsset

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forstærkere der kan trække læsset
    Posted: 26 Apr 2012 at 19:08
Originally posted by Stefan


<font face="'Courier New', Courier, mono">
Originally posted by Skjold

@ Mik112Denne AMP er det største bang 4 buck IMO. http://www.behringer.com/EN/Products/A500.aspxStk prisen er blot 1300,- dkr i Tyskland.


<font face="'Courier New', Courier, mono">
<font face="'Courier New', Courier, mono">Har du hørt dyret? Det er nærtliggende at afprøve en pa forstærker da man får mange watt/kr..  
<font face="'Courier New', Courier, mono">
<font face="'Courier New', Courier, mono">Der står i øvrigt på siden: "<span style="line-height: 12px; text-align: left; ">2 x 300 Watts into 4 Ohms, 600 Watts into 8 Ohms in bridged mono operation"</span>
<span style="color: rgb102, 102, 102; line-height: 12px; text-align: left; "><font face="'Courier New', Courier, mono"></span>
<font size="2" face="'Courier New', Courier, mono"><span style="line-height: 12px; text-align: left; ">plejer det ikke at være 300 watt i 8 ohm og 600 i 4</span><span style="line-height: 12px; text-align: left; "> ohm :)</span>



Det plejer mange at bruge som målestok om en forstærker er god. Dvs den dobler op i watt når man halvere ohm. Det er langt fra de fleste forstærkere der gør der.
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Apr 2012 at 11:45
Originally posted by Stefan

Originally posted by Skjold

@ Mik112

Denne AMP er det største bang 4 buck IMO.

http://www.behringer.com/EN/Products/A500.aspx

Stk prisen er blot 1300,- dkr i Tyskland.

 

Har du hørt dyret? Det er nærtliggende at afprøve en pa forstærker da man fÃ¥r mange watt/kr..  

 

Der står i øvrigt på siden: "2 x 300 Watts into 4 Ohms, 600 Watts into 8 Ohms in bridged mono operation"

 

plejer det ikke at være 300 watt i 8 ohm og 600 i 4 ohm :)

Dette kræver en forklaring for at kunne forstå "2 x 300 Watts into 4 Ohms, 600 Watts into 8 Ohms in bridged mono operation"

Når en forstærker arbejde bridget (Brokoblet)

 

Så ser de 2 forstærkere ind i en 8 ohms belastning men den enkelte forstærker ser ind i 4 ohm. Derfor passer de 600 watt i 8 ohm bridged med 2 x 300 Watts into 4 Ohms 300+300 = 600 Shocked

 

Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
Skjold View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Skjold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Apr 2012 at 18:15
Yes jeg har hørt på "dyret" i mange år.

Jeg har haft flere Behringer A500 amps og jeg syns de sparker bagdel på mange dyre AMP`s
på markedet, selv mange mange pris klasser over syns jeg stadigvæk den giver baghjul til
mange "brand name" AMPs på markedet.

En kammerat med Rotel og Nad power amps på hans hifi anlæg tabte kæben efter jeg havde monteret denne amp på hans mellem klasse Dali gulv højtaler,
langt mere kontrol og magt over wooferne, på trods af deres lille størrelse, dual 6.5" så kom bassen til at side i bryst kassen og diskanten blev langt mere ren, transperant og ufarvet.

Der er virkelig magt over tingene med denne amp og den er meget transparent IMO.

Der sider en 500w ringkerne power trafo i den og Fairchild/Toshiba power transistorer.

Den kører Class A/B, altså en hybrid mellem Class-A og Class-B.

Ifølge manualen siger den således :

2x 185w RMS / 300w Peak ( 4.ohm )

2x 125w RMS / 175w Peak ( 8.ohm )

1x 375w RMS / 600w Peak ( 8.ohm )

Distortion < 0.01 THD%

Signal-to-noise >100 dBa

Jeg får dem meget billigt for 1300,- dkr (stk pris) hos thomann cyberstore i tyskland.

PS:

Jeg vil i øvrigt ikke betegne den som en PA forstærker.

Til det har den en alt for high-end lyd IMHO.


Edited by Skjold - 27 Apr 2012 at 18:38
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maj 2012 at 01:15
det er faktisk meget sejt at sÃ¥dan en lille og billig forstærker har kvaliteter der kan kan sætte dyere og tungere hifi-grej til skamme. Hvorfor er det egntlig at pa-forstærkere (Eller hvordan  man nu vil klassificerer forstærkere der ikke sælges som hifi-forstærkere) Prøve at se denne: http://www.thomann.de/dk/behringer_inuke_nu6000dsp_endstufe.htm dreng; Den kan virkelig meget watt output, men den vejer kun 5.5 KG. Hvad pokker putter hifi-produktcenter i deres apperarter? Hvis jeg sætter den forstærker til mine højttalere, kan de vel spille ved koncertniveau næsten uden at forvringe!. Og hvis man sÃ¥ samtidig ikke gÃ¥r pÃ¥ kompromis med kvaliteten af lyden, hvorfor sÃ¥ ikke bare købe en billig high power psykopat forstærker? Det virker lidt tillokkende at prøve.. 
Back to Top
Skjold View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Skjold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maj 2012 at 22:10
Den AMP du linker til gør brug af de nyeste teknologier så som Class-D og DSP :

http://www.behringer.com/EN/Products/NU6000DSP.aspx

Der sider i øvrigt 2 store vindmøller omme bag på ampen,
så man kan vist godt regne med noget blæser larm.
Back to Top
Skjold View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Skjold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2012 at 00:11
Forresten ...
 
 
Jeg synes lige det er værd at bemærke at der ud over den store effekt forskel er nogle ret vilde forskelle pÃ¥ de to amps
der gør at den mindre A500 er langt overlegen den store Inuke 6000 DSP set fra et reference syns punkt,
det jeg særligt har bidt mærke i er forskellen pÃ¥ distortion og damping factor mellem de to amps :
 
Behringer A500 :
Distortion <0.01%
Damping factor >220 @ 8 Ω
 
Behringer Inuke 6000 DSP :
Distortion <0.2%
Damping factor >140 @ 8 Ω
 
 

 

Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jul 2012 at 11:01
ja det har du ret i :)..

Den a500 er bare ikke specielt kraftig.. Ikke på papiret i hvertfald..
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz