Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Forstærkere der kan trække læsset
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Forstærkere der kan trække læsset

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forstærkere der kan trække læsset
    Posted: 16 Sep 2010 at 18:13
Hej,
 
Jeg starter denne trÃ¥d i hÃ¥b om en god og saglig debat omkring seriøse fabrik-fremstillede forstærkere - nye som brugte - som kan erhverves af menigmand, og kan drive nogle af de fantastiske højttalerkonstruktioner der er fremme her i SPEAKERBUILD.
 
Mvh/Mik112
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2010 at 21:30

Hejsa...

Har lige siddet og læst "søstertråden" hvor du beskriver manglen på det sidste effekt, ja altså indtil du Bi-Amper.
 
Jeg vil bare lige benytte mig af at fortælle hvad jeg selv spiller med:
 
2x H/K Citation22 amps på 2x200W i 8/4 ohm (switchable). Kører dem naturligvis i Bi-Amp setup. Nok leverer de "kun" 2x200W, men med andre specs som: 20.5kg stykket, Dual Mono opbygning, Slew Rate på 160V/us, +/- 120Amps, 8 transistorer pr. kanal og freq. response +0/-3db: 0.1Hz - 250KHz., kan de uden problemer hamre mine 22W ud i mekanisk X-MAX, desværre... Nej, de er uhyre stærke, og fik dengang i 1989 i HiFi og Elektronik efter 13-skalaen, 13 i ydelse Smile
 
Problemet er bare at de nok er for billige, de kostede jo kun 8500.- kr. stykket i 1989.
 
MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2010 at 21:38
Vent til disse kommer: http://audiowatt.com/

De ville kunne fås til fornuftige priser og slår benene væk under det meste andet udstyr, uanset pris.
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2010 at 21:44

Hej Alle

 

Nu komme det jo også an på hvilken højtaler denne forstærker skal trække!

Hvis det er en subwoofer kan en PWM (Klasse D) eller en kraftig PA forstærken med fordel anvendes. Der frindes en hel del ælder men gode forstærker fra 80' og 90' erne som er til at købe for billige penge. mange af dem skal blot have et eftersyn og måske nogle få nye komponenter.

I dag kan man finde nogle Kina producerede forstærker, så som Unison, Vincent og Xindak der levere en fornuftig kvalitet til en rimelig pris. Men der er jo også en del dyrere forstærker til Feinsmækkerne Big smile

Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2010 at 23:32
Originally posted by kappen

Vent til disse kommer: http://audiowatt.com/

De ville kunne fås til fornuftige priser og slår benene væk under det meste andet udstyr, uanset pris.
 
Bliver de tilgængelige for almindeligt dødelige?
Jeg havde indtrykket af, at det var et OEM produkt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2010 at 09:07
Originally posted by ham_den_lange

Originally posted by kappen

Vent til disse kommer: http://audiowatt.com/

De ville kunne fås til fornuftige priser og slår benene væk under det meste andet udstyr, uanset pris.
 
Bliver de tilgængelige for almindeligt dødelige?
Jeg havde indtrykket af, at det var et OEM produkt.

Så vidt jeg har forstået på Michael, er planen at de skal være tilgængelige for DIY markedet også.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2010 at 15:59
Originally posted by kappen

Originally posted by ham_den_lange

Originally posted by kappen

Vent til disse kommer: http://audiowatt.com/

De ville kunne fås til fornuftige priser og slår benene væk under det meste andet udstyr, uanset pris.
 
Bliver de tilgængelige for almindeligt dødelige?
Jeg havde indtrykket af, at det var et OEM produkt.

Så vidt jeg har forstået på Michael, er planen at de skal være tilgængelige for DIY markedet også.
De kommer som DIY. Skulle komme på et eller andet tidspunkt efter CES....Wink
 
Vi er nogle stykker som har fået lovning på en special forsyning til bæsterne. Den har fået øgenavnet "Barsebäck"....Big smile
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2010 at 22:14
Originally posted by Mik112

Hej,
 
Jeg starter denne trÃ¥d i hÃ¥b om en god og saglig debat omkring seriøse fabrik-fremstillede forstærkere - nye som brugte - som kan erhverves af menigmand, og kan drive nogle af de fantastiske højttalerkonstruktioner der er fremme her i SPEAKERBUILD.
 
Mvh/Mik112

Nu har Mik112 jo ikke indikeret om der skal være DIY eller ej.Ouch

Jeg fandt denne meget interessante artikel fra Home Theatre review hvor flere forstærkere er testet og hvor de de forskællige typer bliver gennemgået, jeg synes denne artikel er et godt sted og starte.
Link: http://hometheaterreview.com/stereo-mono-and-audiophile-amplifier-reviews/ Thumbs Up
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
Skjold View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Skjold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2012 at 20:37
@ Mik112

Denne AMP er det største bang 4 buck IMO.

http://www.behringer.com/EN/Products/A500.aspx

Stk prisen er blot 1300,- dkr i Tyskland.
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Apr 2012 at 17:12
Originally posted by Skjold

@ Mik112

Denne AMP er det største bang 4 buck IMO.

http://www.behringer.com/EN/Products/A500.aspx

Stk prisen er blot 1300,- dkr i Tyskland.

Har du hørt dyret? Det er nærtliggende at afprøve en pa forstærker da man fÃ¥r mange watt/kr..  

Der står i øvrigt på siden: "2 x 300 Watts into 4 Ohms, 600 Watts into 8 Ohms in bridged mono operation"

plejer det ikke at være 300 watt i 8 ohm og 600 i 4 ohm :)


Edited by Stefan - 26 Apr 2012 at 17:13
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz