Forum Home Forum Home > Software > Målesoftware
  New Posts New Posts RSS Feed: lspcad6 lite
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


lspcad6 lite

 Post Reply Post Reply
Author
Message
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: lspcad6 lite
    Posted: 31 Jan 2009 at 13:24
Jeg kan se at man kan købe Lspcad6 Lite for £100 er det noget jeg kan bruge til noget, eller skal man have den fulde version?
 
m@dsen
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jan 2009 at 14:02
Hey,
 
Jeg har købt den mellemste version, og den kan alt hvad jeg har behov for.
Du kan se forskellene her :
 
Den største forskel er, at lite kun kan simulere 3 enheder. Du kan dog måle en 3vejs med 2 basser som én enhed. Så ser LspCAD stadig kun 3 enheder selvom der er 4 ialt i konstruktionen.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Feb 2009 at 11:21
Så en der bestilt en LspCad6 lite, så skal jeg bare til at finde ud af hvilket lydkort og microfon jeg skal købe.
 
m@dsen
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Feb 2009 at 11:54
Hej madsen.
Jeg bruger det indbyggede lydkort i min bærbare.. og en panasonic kapsel med forsforstærker til.
Umiddelbart virker det udemærket. Syncqronic og jeg har sammenlignet målinger med hans clio på et tidspunkt, og der var ikke de store forskelle. Dog kan clio jo mange flere ting end frekvensmåling og impedans.
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Feb 2009 at 12:02

Hvilket lydkort sidder der i din bærbar? Og har du selv bygget din microfon? Og hvilken forstærker har du?

 


Edited by m@dsen - 13 Feb 2009 at 12:05
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Feb 2009 at 13:18
Nu har jeg så fået indstaleret Lspcad6 Lite. Når jeg laver et delfilter, og trykker på "graph"knappen sker der ingenting, det vindue med grafferne kommer ikke frem. Hvad kan der være galt? er der en indstilling jeg ikke har stillet rigtig mon?
 
m@dsen
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Feb 2009 at 22:44
Kører du med 2 skærme til din PC? Jeg har bøvlet lidt med at få lspcad til at køre ordentligt med 2 skærme.. Jeg har dog fået det til at makke ret nu (ved bare ikke helt hvordanWacko)
Mvh
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Feb 2009 at 09:26
Næ... der er kun 1 skærm. Jeg tror det måske kan have noget at gøre med den prøveversion jeg havde instaleret før jeg købte den version jeg har nu.
 
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Feb 2009 at 10:45
Jubii Smile Jeg har fundet ud af hvad der sker. Det er fordi programmet er skrevet så grafvinduet åbner udenfor skærmen. Man kan trykke på Alt+Spacebar, og så maximerer vinduet der fra. Underlig måde at lave et program på.
 
m@dsen
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Feb 2009 at 12:00
Okay så var det faktisk samme problem som jeg oplevede med 2 skærme. Det var også fordi at grafvinduet lå uden for skærmen :S.. Godt du fandt ud af det, jeg kendte ikke tricket med alt+spacebar Clap 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz