Forum Home Forum Home > Brancheområde > Nyheder fra branchen
  New Posts New Posts RSS Feed: Cilea kom forbi
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Cilea kom forbi

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Cilea kom forbi
    Posted: 12 Sep 2010 at 20:01
Hey,

Idag fik jeg besøg af en højttalerfabrikant. Super spændende.

Han havde en højttaler med kaldet "Marian" i et super flot design som vi skulle lytte lidt på, samt lave nogle målinger på. Marcello fortalte om kabinetterne, og jeg var faktisk lidt imponeret over finish. Bedøm selv på cilea højttaler

Målingerne venter jeg med at vise frem, men det var faktisk lidt sjovt. Jeg havde selv lige fået målt min RO55, og målingen fra den stod stadig på skærmen da han kom. Jeg gemte målingen så den forblev på skærmen ved nye målinger. Vi målte så Marian og dens måling lå 90-95% oven i min. I første øjeblik tænkte jeg "øhmm... hvorfor kommer den 2 gange". 

Vi måtte konkludere, at jeg ikke kunne have gjort det bedre selv LOL

Målingerne ligger på min måle pc, og jeg har glemt min USB pen på arbejde. Så hvis Marcello giver lov, vil jeg vente med at vise målinger frem imorgen. 

Så satte vi musik på.... 

Vi hørte lidt forskellig ("Allan Taylor", "Lisa E." osv) og det lød rigtig godt. Den gengav det hele som den skulle, og jeg kunne desværre ikke sætte en finger på noget. 

Det er sjældent man falder over producenter der ren faktisk laver noget der er både teknisk og akustisk godt, så jeg syntes lige han skulle nævnes herinde. 

Tråden fortsætter på mandag med målinger, hvis Marcello giver lov. 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Sep 2010 at 20:16
Hey,

Lovede lige at vise hvordan de målte :

Det er en sammensmeltning imellem en nærfelt og fjernfelt. Porten sidder bagpå, så den kunne jeg ikke få med. Så den skal altså lige lægge på oveni i bunden. Men de måler faktisk godt syntes jeg. Og lyder også godt.

Her impedansen :

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz