Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Neeper Stargates
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Neeper Stargates

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
Neeper View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Neeper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Neeper Stargates
    Posted: 05 Sep 2010 at 23:00
Hej! Nu har jeg kigget lidt med på sidelinien i noget tid, og tænkte at jeg da også ville lege lidt med Smile

Here goes: Seneste design, og ja, der er en dybere mening med galskaben! Gæt løs!


Mvh
Kim Neeper



Edited by Neeper - 23 Dec 2010 at 10:34
http://www.coroflot.com/neeper
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 08:12
hehehehehehehehe er det unfair hvis jeg gætter med Neeper ? Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 08:27
Halløj Neeper, og velkommen til....;-)
 
Jeg synes det ligner en debat vi har haft tidligere....
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 08:28
Jep, en dag Neeper og jeg sad med en kop et eller andet og snakkede lidt ud af kassen hehe
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 08:44
Er det en rundstrålende højttaler? LOL
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 08:52
Hey,

Velkommen til :)

Jeg har et par gæt...

 - Du er i familie med Busk... for det er sku lidt vildt det der.
 - Du har købt et restlager af SS enheder og tænkte... "fårkk... hvad gør jeg nu...".
 - Du er blevet kontaktet af en rig oliecheik der ik lige helt kunne nøjes med perfection one.
 - Din onkel har en sygdom der gør han laver store runde kasser af tvangshandling, og du tænkte "hmmm...."

Er jeg tæt på ? Embarrassed
Btw, super fed 3d modellering. (og fed bil)



Edited by syncroniq - 06 Sep 2010 at 08:53
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 08:52
Hey,

Kappen, nej da. Kan du ik se det er en ringstråler? LOL
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 10:19
Hvis nu jeg siger eliminering af stående bølger.....?
 
Wink
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 10:25
Originally posted by syncroniq

Hey,

Kappen, nej da. Kan du ik se det er en ringstråler? LOL

Haha!
Back to Top
Neeper View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 05 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Neeper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2010 at 11:07
Hej, og tak tak! En masse gode bud, men friman har jo ret, men han snyder også, da vi har snakket lidt om projeket før, og ja Busk ved jo nok også hvad det går ud på :)

Idéen kom efter jeg så en stor træ skulptur i en lufthavn i Chicago i starten af året. Det var et stort hjul, og meget visuelt imponerende... Tænke så, gad vide om man kunne lave en højttaler på den måde, men nej selvfølgelig ville det ikke give nogen mening, indtil det slog mig at det faktisk nok ville være den mest optimale måde at lave en højttaler på, såfremt kun basserne sidder i hjulet, og mellemtone / diskant i midten...

Det er jo faktisk så simpelt og indlysende at det næsten gør ondt. Med fuld toe-in på hjulene, så har man samme afstand fra alle enheder til lyttepositionen, men forskellige afstand fra alle basser til alle vægge, loft og gulv. 

Resultatet vil være en totalt flad frekvensgang, og super impuls response i lyttepositionen. 
Eneste mulige ulempe kunne være diffraktion da mid/tweeter sidder midt inde i hjulet, men det undgås ved at hjulet er vinklet, og mellemtone/diskant spiller off axis, altså ligeud. 

De kunne være meget interessante at lave, og kunne man sælge nogle sæt så ville tøserne hos Scan Speak da også få noget at se til lol. Men nej, det er nok tvivlsomt om de nogensinde bliver lavet, de vil jo koste en bondegård eller to...

Men en DIY med nogle SB enheder vil jo ikke være så frygtelig dyr, og så kunne man efterprøve princippet...

Mvh Kim




Edited by Neeper - 06 Sep 2010 at 11:18
http://www.coroflot.com/neeper
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz