Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB/SS basrefleks
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB/SS basrefleks

 Post Reply Post Reply Page  <12345 22>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB/SS basrefleks
    Posted: 02 Sep 2010 at 09:03
Ser rigtig spændende ud!!!
 
Et lille forslag:
En ekstra vandret afstivning under den nederste bas. Evt. en lodret afstivning hele vejen ned midt igennem kabinettet, fra side til side. Det er mere for at reducere de relativt store kabinetflader, som nemt kan sættes i svingninger, og især når du "kun" arbejder med 22mm MDF...
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2010 at 11:42
# M@dsen: Vi har mødt hinanden :-) Jeg købte nogle ss-mids af dig i foråret tror jeg det var :-)
Vil egentlig gerne kigge forbi og lytte til sagerne.

# friman: Jeg har gået og tænkt på mere afstivning, men troede egentlig at bitumen indvendigt på alle flader, kunne dæmme op for det, så jeg sætter nogle pinde ind mellem sidepladerne. Får det lige tegnet ind senere...
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2010 at 14:44
Bitumen er også en god ting, men de "optager" så og sige resonanserne når de er opstået, hvorimod afstivninger sørger for at "stabiliteten" i kabinettet øges, og at de derfor ikke vil opstå i samme omfang.
 
Så en kombination er bestemt en god idé....
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2010 at 17:07
Så er der indsat en enkelt afstivning under den nederste bas. Imorgen skulle gerne være dagen, hvor jeg får bestilt plader, så næste uge er dedikeret til saven :-)
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Sep 2010 at 09:16
Nå, lidt nyt sker der da. Jeg er en doven hund og har været hos snedkeren og bestille plader. Dog kun skåret i de rå ydermål, ikke i smig. Det begrænser svineriet i lejligheden. Tænker ikke modstandsbevægelsen vil se mildt på al den opskæring i køkkenet... Affasninger og huller til enheder laver jeg på jobbet.
 
Edit:
Uge 39 er sker der ikke noget. Der går turen til New York med konen. Håber der er dadler tilbage til projektet bagefter :-))


Edited by svendborg@email - 11 Sep 2010 at 09:26
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2010 at 09:22
Så er der lidt nyt igen. Snedkeren har skåret pladerne ud, så de skal hentes og jeg skal igang med at lave fronterne. Der er dog lidt meget at se til i disse dage. Udover at vi har solgt lejligheden er der en del festivitas der skal deltages i, så jeg håber at få kabinetter færdige, inden vi skal flytte ud, 1/12....
Vi har ikke fundet noget andet endnu...
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2010 at 16:50
Forresten, er der een der kan hjælpe med at beregne porten? Hegner selv kommet frem til 100x27,5 mm, men jeg er ikke sikker på det er korrekt. Skal indenfor den næste uge skære huller ud, så jeg være taknemmelig for hjælpen :)
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2010 at 19:55
Jeg mener Ø100x275 mm.... Sorry.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2010 at 20:05
Hey,

Køb en Jet100, og få den målt efter. Porte er sværre at regne så det kan bruges. 
Så er det bedre og mere præcis at måle, korte af, måle osv til den er der.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2010 at 20:14

:-) Det gør jeg. Takker meget.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz