Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB/SS basrefleks
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB/SS basrefleks

 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122>
Author
Message
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB/SS basrefleks
    Posted: 27 Jun 2011 at 15:52
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 16:14
Originally posted by svendborg@email

En så voldsom stak spørgsmål bliver svær at besvare LOL

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 16:25
Ha. Skidesmart med smartphones, bare ikke når det ikke virker på dette forum.....
 
Jeg har prøvet at stoppe porten til med et håndklæde. En sok er ikke stor nok :-)
Det ændrer selvfølgelig lidt på sagen, men på ingen måde sådan at jeg synes de kan lide at få den slags tæv.
Jeg går i tænkeboks, og lader tiden råde. Det kan være jeg ikke støder på mange af den slags numre, og så er det fint.
Til gengæld er de meget villige, der skal ikke drejes meget på knappen før der er grundlag for naboklager :-)
 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 16:29
Originally posted by svendborg@email

 
Jeg går i tænkeboks, og lader tiden råde. Det kan være jeg ikke støder på mange af den slags numre, og så er det fint.
Til gengæld er de meget villige, der skal ikke drejes meget på knappen før der er grundlag for naboklager :-)
 

Thumbs Up
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 16:54
Hej. Jeg har en MARK21 som er med samme bas enheder. Jeg har ikke haft det problem som du beskriver. Jeg kører med 2 porte per højtaler. De har indre diameter på 7 cm - og længden er med øret afstemt til 26 cm. 2 styk 7 cm svarer i min hovedregning meget godt til en port på 10 cm i diameter (hvis jeg ikke er helt galt på den?). Hvilken længde port kører du med ? mvh morten
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 16:54
Når jeg tænker over, hvor meget et par gode 8" egentlig kan, tror jeg helt ærligt ikke at kuren er to 8" med 3mm/50% længere lineær slaglængde. Det er jo ca. forskellen på 21W og 22W.

Det eneste der ville kunne dække dit behov for skælv er en 15-18" i separat kabinet med elektronisk delefilter. Det ville også placeringsmæssigt være et plus i forhold til en ombygning af de nuværende flotte højttalere. Og ift. 4 x 22W løsningen ikke engang nødvendigvis særlig meget dyrere!
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 16:56
Originally posted by Morten3460

Hej. Jeg har en MARK21 som er med samme bas enheder. Jeg har ikke haft det problem som du beskriver. Jeg kører med 2 porte per højtaler. De har indre diameter på 7 cm - og længden er med øret afstemt til 26 cm. 2 styk 7 cm svarer i min hovedregning meget godt til en port på 10 cm i diameter (hvis jeg ikke er helt galt på den?). Hvilken længde port kører du med ? mvh morten

Det er rigtigt at længden af en 10cm port sv.t. længden af to 7cm porte.

Men hvad har du af effekt, Morten? Svendborgs PA7 er et powerhouse af de seriøse....
Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 16:57
Hej. Jeg har Musical Fidelity A5. Den kan godt få dem til at spille højere end jeg har lyst til at være derinde. mvh morten
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 17:04
Enig! Men nu er det også ekstremt sjældent at kildemateriale indeholder noget af betydning under 30Hz. Når man så finder det og fyrer op, skal der altså flyttes meget luft....
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2011 at 18:53
Originally posted by felsby

Originally posted by Morten3460

Hej. Jeg har en MARK21 som er med samme bas enheder. Jeg har ikke haft det problem som du beskriver. Jeg kører med 2 porte per højtaler. De har indre diameter på 7 cm - og længden er med øret afstemt til 26 cm. 2 styk 7 cm svarer i min hovedregning meget godt til en port på 10 cm i diameter (hvis jeg ikke er helt galt på den?). Hvilken længde port kører du med ? mvh morten

Det er rigtigt at længden af en 10cm port sv.t. længden af to 7cm porte.

Men hvad har du af effekt, Morten? Svendborgs PA7 er et powerhouse af de seriøse....
Jeg har hørt MARK2115 som jeg mener de hedder. Jeg var hos Anders der byggede dem, for at købe hans PA7E :-) Ja verden er lille, men det var netop der jeg blev inspireret til at prøve noget med de basser. Tænkte de var billigere end så meget andet, samtidig med deres lave fs.
Elsker bas, men har været begræsnset af min mening mht plads.
Det er ikke det store problem længere, da vi har fået mere plads.
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz